فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه باید کتابخوانی و ارتقای فرهنگ کتابخوانی را یک دغدغه بدانیم، گفت: اگر سطح فرهنگی جامعه را ارتقا دهیم اثر آن را در کاهش آسیب‌های اجتماعی شاهد خواهیم بود.
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، علی فتح‌اللهی امروز در جلسه کتابخانه‌های شهرستان رشت که با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد، اظهار کرد: اهمیت کتاب و کتابخوانی بر همه مشخص و تکالیف هم روشن است. اگر می‌خواهیم فرهنگ کتابخوانی توسعه یابد باید اول تفکر کتابخوانی را داشته باشیم.
فرماندار شهرستان رشت افزود: در بحث کتابخوانی اگر اراده و تفکر نباشد یقینا نتیجه به کندی صورت می‌گیرد، اگر سطح فرهنگی جامعه را ارتقا دهیم اثر آن را در کاهش آسیب‌های اجتماعی شاهد خواهیم بود.
فتح‌اللهی با بیان اینکه باید کتابخوانی و ارتقای فرهنگ کتابخوانی را یک دغدغه بدانیم، بیان کرد: ایجاد بستر مناسب، پیشرفت فکری و ارتقای سطح فرهنگی از برنامه‌های مهم باشد.
فرماندار رشت واکاوی و بررسی آثار مخربی که بر فرهنگ جامعه در ده سال اخیر وارد آمده است را متذکر شد و عنوان کرد: ما نتوانستیم آن طور که باید و شاید کتاب را با فرزندانمان مأنوس کنیم در حالی‌که عدم ارتقاء سطح فرهنگی جامعه در بسیاری از مباحث آثار منفی از خود برجای گذاشته است.
وی ضمن درخواست از شهردارهای رشت مبنی بر اینکه مجموعه مدیریت شهری باید کتاب و کتابخوانی و ترویج فرهنگ آن را مانند یک دغدغه اصلی بدانند افزود: ایجاد بستر مناسب و بهبود فضای کتابخانه‌ها باید در دستور کار قرار گیرد و اگر نواقصی در این مسیر وجود داشته باشد من خودم را به عنوان یک مسئول مؤاخذه می‌کنم.
فتح‌اللهی کتاب خواندن را عامل ارتقای سطح فرهنگی، سطح سواد و بینش افراد خواند و یادآور شد: در مورد ماه ۱۷۲ مبنی بر استفاده از قانون مالیات‌های مستقیم، شرکت‌ها و کارخانجاتی که زمینه لازم را دارند می‌توانند نسبت به ایجاد فضاهای فرهنگی و ورزشی اقدام کنند.
نماینده عالی دولت در مرکز استان شناسایی ظرفیت‌های شهرستان رشت برای اجرای این دست از پروژه‌ها را لازم دانست و خاطرنشان کرد: اداره کل کتابخانه‌های استان گیلان هم می‌تواند از ظرفیت ماه ۱۷۲ استفاده نماید بنابراین تاکید داریم معاونت برنامه‌ریزی فرمانداری در جهت شناسایی ظرفیت‌ها و شرکت‌های علاقمند ورود کند.
وی اضافه کرد: از اعتبارات کمیته برنامه ریزی شهرستان مبلغ۲ میلیارد تومان برای تجهیز و نوسازی کتابخانه‌های شهرستان درنظر گرفته شده است.
  • منبع خبر : فرمانداری رشت