ظهر روز بیست وششم اسفندماه بمناسبت سالروز میلاد یگانه منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر(عج) مراسم باشکوه جشن نیمه شعبان و استقبال از بهار بهمراه برنامه های متنوع و شاد به همت توانبخشی استان با حضور کارکنان بهزیستی ، توانخواهان و مددجویان و خانواده هایشان در سالن باغچه بان بهزیستی برگزار شد.

به گزارش مرجع انلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی گیلان: در ابتدای این برنامه گروهی از توانخواهان با اجرای نوروزی خوانی در محیط اداری ستاد و با حضور در دفتر سرپرست بهزیستی گیلان نوید بخش آمدن بهار و سال نو شدند. همچنین سرپرست بهزیستی گیلان نیز ضمن تشویق این عزیزان بابت اجرای نوروزی خوانی و هنرنمایی با تقدیم هدایایی از آنها تقدیر بعمل آورد.
 از جمله برنامه های متنوع دیگر این مراسم میتوان به اجرای موسیقی توسط توانخواهان ،خوانندگی و دکلمه خوانی کودکان سندروم داون ، نوروزی خوانی و … اشاره کرد. 
در بخشی دیگر  از این مراسم  دکتر عابدین قاسمیان معاون توانبخشی بهزیستی گیلان نیز دقایقی به بیان سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: اساسا هنر در ذات همه انسانها نهادینه شده است و باید به گونه ای آن را شکوفا کرد،

وی با اشاره به نقش هنر درمانی دربهبود وضعیت توانخواهان اضافه کرد: 
باید تلاش کرد تا نگاه نادرست و غیر واقع بینانه جامعه نسبت به افراد کم توان جسمی و ذهنی را تغییر  و تاثیر هنر در افراد توانخواه را ‌گسترش داد.
 
دکترقاسمیان در پایان اذعان د اشت: از خانواده ها و مربیان توانخواهان هنرمند تشکر میکنیم که با صبر و تلاش فراوان نقش بسزایی در درمان افراد توانخواه دارند و امید است با همت و دغدغه مندی همگانی گامی بلند در جهت بهبود وضعیت توانخواهان برداریم.

  • منبع خبر : بهزیستی گیلان