در ستون نبض قیمت ها تلاش می‌کنیم با ارائه جزئیاتی از قیمت محصولات و بازارهای مختلف نظیر بازار خودرو، مسکن و اجاره بها، ارز و طلا و خواربار و ... به برخی اخبار از وضعیت و روند قیمت ها و همچنین محصولات جدیدی که روانه این بازارها می‌شود؛ بپردازیم.

مراجعه به بنگاه های معاملات املاک و برخی برنامه های کاربردی ارائه دهنده خدمات فروش مسکن در پایتخت حکایت از روند صعودی قیمت ها دراین حوزه دارد؛ بر این اساس قیمت یک آپارتمان ۹۴ متری دوخوابه در اطراف دانشگاه تهران در محدوده مرکزی پایتخت متری ۱۵ میلیون تومان، معادل ۱٫۴ میلیارد تومان، یک آپارتمان ۶۸ متری در محدوده خیابان شیخ هادی متری ۱۳٫۲ میلیون تومان و درمجموع ۹۰۰ میلیون تومان، یک آپارتمان ۲۰۰ متری در بولوار کشاورز غربی ، متری ۱۵ میلیون تومان در مجموع ۳ میلیارد تومان است .
البته درمحدوده شمال پایتخت قیمت ها سرسام آور و بالاست، مثلا قیمت یک آپارتمان نوساز ۲۰۵ متری در سعادت آباد متری ۵۰ میلیون تومان و درمجموع ۱۰٫۲ میلیارد تومان است؛ آپارتمان ۱۵۰ متری در منطقه اوین در شمال غرب تهران، متری ۴۸ میلیون تومان درمجموع ۷٫۲ میلیارد تومان و یک آپارتمان ۳۷۰ متری چهار خوابه در فرمانیه در شمال شرق پایتخت متری ۹۵ میلیون تومان درمجموع ۳۵٫۱ میلیارد تومان است.
با این حال قیمت ها در جنوب شهر تهران مقداری منطقی تر است ، هرچند همین قیمت ها نیز در مقایسه با بسیاری از شهرستان های کشور بالاست. قیمت هرمتر مسکن در جوادیه ۸ تا ۹ میلیون تومان ، یک آپارتمان ۵۵ متری در خیابان دیلمان شهرری در جنوب تهران متری ۸٫۳ میلیون تومان و درمجموع ۴۶۰ میلیون تومان و یک آپارتمان ۷۵ متری دوخوابه در منطقه حمزه آباد شهرری متری ۵٫۲ میلیون تومان و درمجموع ۳۹۵ میلیون تومان است.

https://marjaonline.ir/

  • منبع خبر : آخرین خبر