پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک ها با ارسال یک تلگرام، سیل ناگهانی در ایران را که منجر به کشته شدن 19 تن و جراحت بیش از 100 تن از شهروندان شد را تسلیت گفت.

پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک ها با ارسال یک تلگرام، سیل ناگهانی در ایران را که منجر به کشته شدن ۱۹ تن و جراحت بیش از ۱۰۰ تن از شهروندان شد را تسلیت گفت.

خبرگزاری ‘واتیکان نیوز’ روز چهارشنبه نوشت : کاردینال ‘پیترو پارولین’ نخست وزیر واتیکان، تلگرام تسلیت پاپ فرانسیس را برای قربانیان سیل که این روزها در مناطق مختلف ایران بوقوع پیوسته را ارسال کرده است.
پاپ فرانسیس در این تلگرام با خانواده قربانیان سیل و تمام آنهایی که در نقاط مختلف ایران متحمل ضربه از سیل شدند، ابراز همدردی کرد.
پاپ همچنین برای کارکنان گروه های امدادی و اورژانس ها نیز دعا کرد و ملت ایران را به مشیت پروردگار سپرد.
واتیکان نیوز اشاره کرده است که تاکنون حداقل ۱۹ تن بر اثر سیل در ایران جان خود را از دست داده اند و هشدار وقوع سیل همچنان ادامه دارد و مقامات ایران از شهروندان دعوت کرده اند تا در این تعطیلات سال نو که با آغاز بهار شروع شده است، از سفر پرهیز کنند.
بیشترین شمار قربانیان در شیراز به ثبت رسیده است و بارش های تند دیگری به ویژه در شمال و شمال شرق کشور ایران در راه است و زنگ خطر امکان وقوع سیل های جدید حتی در تهران بصدا در آمده است. /ایرنا