مدیریت آموزش وپرورش شهرستان املش بمناسبت گرامیداشت هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی با نیروی انتظامی املش با رعایت پروتکل های بهداشتی نشست مشترک برگزار کرد.

به گزارش مرجع آنلاین به نقل از روابط عمومی آموزش پرورش استان گیلان، احمد پور مدیرآموزش و پرورش ضمن خیر مقدم و گرامیداشت هفته مبارزه با اعتیاد گفت: قبل از هر چیز لازم است به مقام آن عزیزانی که در مسیر مبارزه با اعتیاد و کاهش آسیب های اجتماعی جان خودشان را مخلصانه به میان آورده‌اند سر تعظیم و تکریم فرو آوریم و از آن عزیزان طلب شفاعت و یاری در این مسیر کنیم.
او با بیان اینکه اصلی ترین محیط هدف برای اجرای برنامه‌های آموزش، پیشگیری اولیه از اعتیاد و کاهش آسیب های اجتماعی مدرسه است، افزود: آموزش های مدرسه می تواند محور پیشگیری و مقابله با رفتار های پر خطر و آموزش مهارتهای شهروندی باشد.
احمد پور ادامه داد: از آنجا که در شرایط کنونی به خاطر ویروس کرونا دسترسی به دانش آموزان به صورت غیر حضوری است، شکل انجام برنامه ها نیز متناسب با این شرایط در تمام مدارس شهرستان و با بهره گیری از تمام ظرفیت های درون سازمانی و برون سازمانی به صورت غیر حضوری و مجازی انجام می شود.
اسد علیزاده جانشین فرماندهی نیروی انتظامی املش نیز گفت همین فضای مجازی هم اگر هدایت شده نباشد خودش می تواند یک آسیب باشد و باید در این زمینه هم آگاهی های لازم به دانش آموزان و خانواده ها داده شود.
او در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی و مبارزه با اعتیاد اظهار کرد: جلب مشارکت سازمان های مردم نهاد و ظرفیت های بومی و محلی می توانند نقش بسزایی را ایفا کنند. برگزاری کارگاه آموزشی برای فرهنگیان،اولیا و دانش آموزان نیز بصورت مجازی می تواند مثمر ثمر باشد.

در پایان سایر اعضا به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

  • منبع خبر : اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان