آیین آغاز احداث 12 هزار متر کابل خودنگهدار با حضور نمایندگان مردم شریف شهرستان رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی اجرا شد.

با اعتباری قریب به۲۰ میلیارد ریال طرح جهادی جایگزینی سیم های مسی فرسوده با کابل های خودنگهدار با حضور دکتر جبار کوچکی نژاد، دکتر محمدرضا احمدی و سردار سیدعلی آقازاده نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ، مهندس سیروس هدایتی نژاد مدیر توزیع برق شهرستان رشت در منطقه پیرکلاچای رشت شروع به اجراء شد.

نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی  و فرماندار این شهرستان ضمن رضایت از اجرای این پویش اظهار امیدواری کردند که با تامین اعتبار برای تمامی شبکه های فرسوده رشت این طرح اجرایی شود.

درحاشیه اجرای این طرح سیروس هدایتی نژاد گفت: طی دو دهه اخیر و به دلیل حادث شدن بلایای طبیعی از جمله بارش های برف سنگین، رطوبت بالای هوا و… خسارت عمده ای به شبکه های توزیع برق وارد شده و همچنین حجم فرسودگی شبکه ها افزایش یافته است ، لذا بازسازی شبکه ها و تاسیسات توزیع برق امری ضروری و اجتناب ناپذیر برای رفاه حال مردم می باشد.

وی افزود: کابل های خودنگهدار پایداری بسیار زیادی دارد و علاوه بر مقاومت بالا در برابر بحران های طبیعی، مشکل ضعف برق را نیز در تابستان برطرف می کند و درنهایت رضایت مردم این منطقه را به دنبال خواهد داشت .

مدیر توزیع برق شهرستان رشت تاکید کرد: در سال ۹۹ و درکل شهرستان رشت با اعتباری بیش از ۶۲ میلیارد تومان ، بالغ بر۴۶۲ کیلومتر کابل خودنگهدار جایگزین شبکه های فرسوده شده است.

هدایتی نژاد خاطرنشان کرد: این طرح در منطقه پیرکلاچای با تلاش ۱۸ سیمبان و  ۸ اکیپ اجرایی به اجراء درآمد .

وی با اشاره به اینکه در سالجاری نیز بیش ۱۵۰ کیلومتر کابل خودنگهدار در شهرستان رشت احداث شده است افزود:  با احداث کابل خودنگهدار بخش بسیار زیادی از مشکلات شبکه های برق فشار ضعیف شهرستان رشت مرتفع خواهد شد و نتایج آن در فصول گرم و سرد سال برای تمامی شهروندان ملموس و قابل مشاهده خواهد بود.

  • منبع خبر : شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان