اینطور به نظر می رسد که آینده سریع تر از هر زمان دیگری به سراغ ما می آید. آیا کسی هست که بتواند بگوید آهنگ و روند سرعت فردا از امروز کم تر خواهد بود؟

در سال ۱۹۵۲ دانشگاه هاروارد سه پیش بینی خودرا منتشر کرد. این دانشگاه بیان کرد که سال آینده یعنی سال۱۳۵۳ سه تغییربزرگ در دنیا ایجاد خواهد شد. اول اینکه سرعت تغییرات نسبت به آنچه که تا کنون تجربه کرده اید بیشتر خواهد بود. دوم اینکه در پی این تغییرات رقابت بیشتری ایجاد خواهد شد. وسوم این که فرصت ها و شانس های بیشتری وجود خواهد داشت. این پیش بینی تا امروز ادامه داشته وشدت بیشتری گرفته است.
چه کسانی بیشترین استفاده را از این تغییرات،رقابت ها و فرصت ها خواهند کرد؟ قطعا افرادی که خودرا به سطح بالایی از رهبری در سازمان رسانده اند، در صف اول افرادی هستند که از تغییرات باسرعت زیاد در جهان استقبال خواهند کرد. یک رهبر باید بتواند پیش از همه حرکت کند، ببیند و عمل کند. یک رهبر باید بتواند در مواجهه با تغییرات از خود انعطاف نشان دهد. انعطاف به معنای هماهنگ شدن با شرایط است. یادمان باشد که این هماهنگی را نباید با پیروی و تبعیت کردن اشتباه گرفت. تبعیت مانع شکوفایی استعداد و خلاقیت یک فرد خواهد بود.
یک فرد را زمانی می توان رهبر نامید که توانایی تحت تاثیر قرار دادن دیگران را درجهت رشد و شکوفایی آن هارا داشته باشد. کسانی می توانند در سازمان خود تغییراتی وسیع ایجاد کنند که ابتدا درون خودشان تغییر و تحول ایجاد کرده اند. پس برای تغییر دنیای خودتان وافرادی که با آن ها سر و کار دارید باید از خودتان شروع کنید. رهبران متولد نمی شوند بلکه رهبران ساخته می شوند. آن ها مسیر پیشرفت را برای خودشان مهیا می کنند.
یکی از مهم ترین نکاتی که درباره تغییر درونی درجهت تبدیل شدن به یک رهبر موثر در یک سازمان باید به آن توجه کرد این است که، لحظه به لحظه باید در حال یادگیری و فراگیری چیز های جدید باشید. رهبرانی که اسیر عادت های گذشته خود باشند نمی توانند در خود و دیگران تحول ایجاد کنند.
رهبر یک سازمان موفق، داده های قبلی خود را کنار گذاشته و تمام تلاش خود را برای خلق ایده ای جدید به کار میگیرد. یکی از تفاوتی هایی که بین رهبران سنتی و رهبران خلاق به چشم میخورد همین نکته است که رهبران خلاق شبانه روز درحال به روز شدن با دنیای جدید هستند.
باید به عنوان رهبر به این موضوع دقت داشته باشید که طبق مطالعات جدیدی که انجام شده است، هوش و توانایی ذهنی افراد قابل تغییر است و می توان آن هارا رشد داد.
نباید به پیامد های شکست فکر کرد. من شکست می خورم برای آینده ای روشن. اگر به زندگی نامه های رهبران بزرگی که اقتصاد دنیا را تحت سلطه خود قرار دادند دقت کنید درخواهید یافت که چقدر شکست ها در پیروزی های بعدی آن ها تاثیر به سزایی داشته اند. از چالش ها پیروی کنید و در مقابل مشکلات استقامت نشان دهید. درست است که شخصیت فرد خودش را در حوادث بزرگ نشان میدهد اما قطعا این شخصیت که امروز بزرگ شده، درحوادث کوچک ساخته شده است.
یک رهبر موفق قدم های هوشمندانه برمی دارد. لازم نیست خیلی سریع عمل کنید. فقط هوشمند و خلاق باشید. یکی از خلاقیت هایی که می توانید به عنوان یک رهبر خلاق از خودتان نشان دهید این است که می توانید از انتقاد های سازنده درس بگیرید و از موفقیت دیگران الگو دریافت کنید.
یادتان باشد که برای چه چیزی می جنگید؟ آیا حاضرید بهای آن را بپردازید؟
تا کجا به تلاش ادامه خواهید داد؟
تلاش همان چیزی است که شما به عنوان یک رهبر باید خوب آن را بشناسید. تلاش لازمه کسب مهارت است.
فراموش نکنید که هرچه بیشتر تلاش کنید سخت تر سقوط خواهید کرد
شروع کنید و انتظار برای اینکه فردی از راه برسد و معجزه کند را پایان دهید.
و این نکته را باخود تکرار کنید رهبران متولد نمی شوند بلکه ساخته می شوند. فقط شروع کنید. معجزه خود شما هستید.
چگونه می توان به رهبری قابل تبدیل شد؟
چگونه می توان برای داشتن یک سازمان موفق به بهترین شکل رهبری کرد؟
رهبران بزرگ دنیا به چه شیوه ای در سازمان خود رهبری میکنند؟

https://marjaonline.ir/

  • منبع خبر : آخرین خبر