بیش از 706 کیلومتر خطوط لوله گاز (125 کیلومتر خط تغذیه و 581 کیلومتر شبکه توزیع) توسط شرکت گاز استان گیلان برای گازرسانی به 5 شهر در منطقه سیستان استان سیستان و بلوچستان اجرا شده است.

به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از روابط عمومی گاز گیلان، روز سه شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳، عیسی جمال‌نیکویی مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان درخصوص اجرای عملیات گازرسانی به ۵ شهر منطقه سیستان، اظهار کرد: علاوه بر اجرای۷۰۶ کیلومتر خط تغذیه و شبکه توزیع، ۸ ایستگاه تقلیل فشار گازTBS و ۶ ایستگاه حفاظت کاتدیک CPS  توسط این شرکت ساخته شده است.

وی با بیان اینکه شرکت گاز گیلان از مهر ماه سال ۱۳۹۸ به عنوان استان معین جهت اجرای طرح گازرسانی به ۵ شهر زابل، محمد آباد، زهک ، ادیمی و دوست محمد انتخاب شده است و هم اکنون در حال انجام این طرح می باشد، گفت: اجرای این پروژه با توجه به تراکم جمعیت، سختی کار، مشکلات فاضلاب و مجوزهای صادره با همکاری و هدایت فرماندار منطقه و سایر دستگاه‌های اجرایی منطقه به پایان خود نزدیک شده است.

جمال نیکویی میزان پیشرفت این پروژه بزرگ را ۹۵ درصد عنوان کرد و گفت: برای به ثمر رسیدن این پروژه با احتساب هزینه های مختلف تاکنون بالغ بر ۹۱۷ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در پایان با بیان این‌که کارکنان شرکت گاز به همراه پیمانکاران اجرایی پروژه به صورت مستمر و شبانه‌روزی در حال پیشبرد طرح گازرسانی به منطقه سیستان هستند، اظهار داشت: امیدواریم این طرح به زودی به بهره برداری رسیده و رضایت مردم مهربان دیار سیستان را به ارمغان آورد.

لازم به توضیح است ایستگاه های گاز (TBS)TOWN BOARD STATION که بیشتر در ورودی شهرها و روستاها نصب می شود، فشار گاز را از ۲۵۰ پوند (psi) به ۶۰ پوند کاهش می دهد. همچنین ایستکاه های حفاظت کاتدیک (CPS) برای جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی خطوط گاز احداث می شوند.

  • منبع خبر : شرکت گاز گیلان