آیین تجلیل از بازنشستگان نمونه تامین اجتماعی با حضور معاون اول رئیس‌جمهور ، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از معاونان و مدیران این وزارتخانه و سازمان تأمین‌اجتماعی برگزار گردید .

به‌گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از روابط‌عمومی اداره کل تامین اجتماعی گیلان به نقل از سایت رسمی این سازمان ؛ میرهاشم موسوی در این همایش با بیان اینکه در ابتدای این دولت، ماهانه با کسری ۵ هزار میلیارد تومانی برای پرداخت حقوق و مستمری مواجه بودیم ولی در حال حاضر و از ابتدای سال جاری، ماهانه حدود ۴۳ هزار میلیارد تومان تعهدات مختلف را پرداخت می‌کنیم بدون اینکه حتی یک ریال استقراض بانکی انجام دهیم افزود : در این دوره در سازمان تأمین‌اجتماعی از “آینده‌سوزی” و “آینده‌خواری” به معنای اجرای تعهدات از محل استقراض و برجاگذاشتن بدهی سنگین که به نسل‌های آتی تحمیل می‌شود، وارد فاز “آینده‌سازی” شده‌ایم .

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه با اشاره به اضافه شدن ۲.۳ میلیون بیمه‌شده جدید از تقویت و پایداری صندوق خبر داده و اذعان داشت بالغ بر ۷۳ هزار میلیارد تومان درآمد پایدار از محل حق بیمه های پرداختی بیمه‌شدگان جدید منابع حاصل شده است و علاوه بر این در دو سال و نیم گذشته، به‌خاطر ورود بیمه‌شدگان جدید و جوان، متوسط سن بیمه پردازان تأمین‌اجتماعی دو سال کاهش یافته و از ۴۱ سال به ۳۹ سال رسیده است.

وی همچنین گفت: علاوه بر پرداخت بموقع مستمری‌ها آن هم در شرایطی که در ابتدای کار دولت با توجه به ناترازی جدی منابع و مصارف حتی در مورد امکان پرداخت مستمری‌ها هم تردیدهایی وجود داشت، کوشیده‌ایم در سایر حوزه‌ها هم در کنار بازنشستگان عزیز باشیم. با وجود مشکلات، مبلغ مشارکت سازمان در پرداخت حق بیمه‌تکمیلی بازنشستگان به ۱۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر فرد در دوره جدید افزایش یافته است تا دسترسی بازنشستگان عزیز به خدمات درمانی تقویت شود و خدمات بیشتر؛ بهتر و ارزان‌تری دریافت کنند.‌ همچنین در حوزه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ضروری، مبلغ وام بازنشستگان عزیز را از هفت میلیون تومان در سال جاری به ۲۰ میلیون تومان افزایش داده‌ایم که در سال گذشته ۲۲۰ هزار نفر و امسال ۲۳۰ هزار نفر این وام را دریافت کرده‌اند.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: با هدف ایجاد نشاط و حفظ پویی بازنشستگان عزیز، المپیادهای ورزشی ویژه این عزیزان را با کمک کانون‌های بازنشستگی برگزار کرده‌ایم که در سال جاری بالغ بر هشت هزار نفر در این المپیادها مشارکت کردند.
موسوی افزود: همچنان با توکل به خدا در خدمت بازنشستگان خواهیم بود. با حمایت راهبردی دولت، مسیر توسعه خدمات و آینده‌سازی در سازمان تأمین‌اجتماعی آغاز شده و با قوت ادامه خواهد یافت و اعتقاد داریم هیچ چالشی نیست که قابل حل و رفع نباشد. با ریل‌گذاری‌های انجام شده و سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، آینده بسیار امیدوارکننده است.

شایان ذکر است در این آئین از ۱۵ بازنشسته نمونه ملی که آقای علی نوری بازنشسته تامین اجتماعی گیلان نیز در زمره آنها قرار داشت تجلیل به عمل آمد .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان