تخریب پل موقت روستای لرداسرا؛

فرماندار املش، با اشاره به گله مندی مردم از وضعیت راه های روستایی شهرستان، افزود: در این شهرستان پروژه های مهم عمرانی حوزه راهداری در دستور کار قرار دارد که غالبا متوقف و نیمه فعال هستند.

محمد رنجبر نیاول در گفت وگو با ایسنا، خواستار تشکیل کارگروهی جهت برطرف کردن مشکلات راه های روستایی و مواصلاتی ییلاقات املش به ویژه پل های کیازنیک و لرداسرا شد و اظهار کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان باید به واسطه کوهستانی بودن شهرستان املش، نگاه ویژه ای به این منطقه داشته باشد.

وی با اشاره به گله مندی مردم از وضعیت راه های روستایی شهرستان، افزود: در این شهرستان پروژه های مهم عمرانی حوزه راهداری در دستور کار قرار دارد که غالبا متوقف و نیمه فعال هستند.

فرماندار املش، با بیان اینکه پل کیازنیک از محل اعتبارات ملی و پل های کشاورز و لرداسرا از محل اعتبارات حوادث تامین اعتبار شد، تصریح کرد: متاسفانه پل کیازنیک پیشرفت فیزیکی حدود ۴۵ درصد دارد و تقریبا راکد مانده است.

رنجبر، با اشاره به آخرین وضعیت پل اصلی لرداسرا، عنوان کرد: این پل به دنبال وقوع سیل در مهرماه سال ۹۷ تخریب شد و مرمت آن در حال انجام بود که ماه گذشته با حادثه تلخ درگذشت یکی از کارگران زحمتکش در محل پروژه مواجه شدیم و عملیات پروژه متوقف شد و بلاتکلیف ماند.

وی پل موقت را تنها راه دسترسی مردم روستای لرداسرا به شهر رانکوه دانست و ادامه داد: به منظور رفع مشکل رفت و آمد مردم یک پل آب نما(موقت) احداث شد که متاسفانه طی بارندگی های شدید دو روز گذشته، شاهد تخریب این پل موقت نیز بودیم؛ البته در حال حاضر در حال بازگشایی مسیر هستیم و به زودی مشکل رفع می شود.

فرماندار املش، با بیان اینکه طی هفته های گذشته احتمال تخریب پل موقت روستای لرداسرا به دنبال یک بارندگی شدید را پیش بینی کرده بودیم، گفت: اگر این پل به شرایط عادی برنگردد، قطعا مردم منطقه در فصل بارش با مشکلات عدیده از جمله عدم تردد رو به رو خواهند شد.

وی از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان و شهرستان خواست توجه بیشتری به پروژه های راه املش داشته باشند و خاطرنشان کرد: زیرسازی و آسفالت محور توریستی هلودشت به خصیب دشت و راه مواصلاتی شوک به ملکوت از دیگر پروژه های مهم حوزه راه شهرستان املش می باشد که متاسفانه علیرغم وعده های فراوان هیچ اقدام مناسبی تاکنون صورت نگرفته است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا