مقامات اتحادیه اروپا از تخصیص بودجه ۱۴۰ میلیون یورویی با هدف تهیه واکسنی برای از بین بردن ویروس کرونا خبر دادند.

اروپایی ها در تلاش هستند هرچه سریعتر برای درمان بیماری تنفسی ناشی از ویروس کرونا یک واکسن تهیه کنند.
«اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا با بیان این مطلب از اختصاص بودجه ۱۴۰ میلیون یورویی برای این منظور خبر داد. بر این اساس در حال حاضر ۱۷ پروژه تحقیقاتی سرگرم پژوهش در خصوص ویروس کرونا و راه های درمان آن هستند. به گفته فون در لاین در حال حاضر متوقف کردن چرخه گسترش ویروس کرونا بسیار حائز اهمیت است.
روز گذشته سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا طی نشستی در بروکسل با اختصاص بودجه ۲۵ میلیارد یورویی برای مقابله با آسیب های اقتصادی و اجتماعی ناشی از شیوع بیماری کرونا در قاره سبز موافقت کردند.
این در حالی است که شمار مبتلایان و جان‌باختگان ناشی از کرونا در قاره سبز بسرعت در حال افزایش است.
شمار جان‌باختگان کرونا در ایتالیا به ۶۳۱ نفر افزایش پیدا کرده و تعداد مبتلایان نیز به ۱۰ هزار و ۱۴۹ نفر رسیده است که در مقایسه با روز دوشنبه افزایش ۹۷۷ نفری را نشان می‌دهد.
در پی همه‌گیری وسیع این ویروس در ایتالیا، دیگر کشورهای اروپایی نیز با سرعت در حال ثبت مواردی از ابتلا به کرونا هستند؛ از جمله فرانسه که بیشترین میزان تلفات را پس از ایتالیا به خود اختصاص داده‌ و تاکنون ۳۰ فرانسوی جان باخته‌اند و ۱۴۱۲ نفر نیز به این ویروس مبتلا شده‌اند.
اسپانیا دیگر کشوری است که تعداد مبتلایان کرونا در آن بسرعت در حال افزایش است. بیش از یکهزار و صد نفر در این کشور به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند و ۲۹ نفر نیز جان باخته‌اند.
آلمان با تعداد مبتلایان بیشتر نسبت به اسپانیا، تلفات کمتری را ثبت کرده است. همچنین در انگلیس از ۳۸۲ مبتلا به ویروس کرونا، تاکنون ۶ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری مرگبار، جان خود را از دست داده اند.

https://marjaonline.ir/

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا