طول شبکه توزیع آب در حوزه شهری نیز  2165 کیلومتر است که از طریق 531 کیلومتر خطوط لوله به این شبکه ها انتقال می یابد.

به گزارش مرجع آنلاین به نقل از دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان، در نشستی که با حضور کوچکی نژاد نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی به میزبانی آبفای گیلان برگزار شد ضمن تشریح پروژه های آبرسانی این شهرستان، شاخص بهره مندی جمعیت روستایی رشت از آب شرب بهداشتی ۶۷ درصد اعلام شد.

سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با اشاره به تعداد ۲۷۰ روستای شهرستان رشت با جمعیت ۲۰۷۹۶۰ نفر اظهار داشت: تعداد کل مشترکین آب حوزه روستایی شهرستان رشت ۵۰۹۲۳ فقره می باشد که منابع تأمین آب آن از ۷۳ حلقه چاه و دو دهنه چشمه می باشد.

وی با بیان اینکه ۳۰۶۰ کیلومتر طول شبکه توزیع آب روستاهای شهرستان رشت است افزود: طول شبکه توزیع آب در حوزه شهری نیز  ۲۱۶۵ کیلومتر است که از طریق ۵۳۱ کیلومتر خطوط لوله به این شبکه ها انتقال می یابد.

مدیرعامل آبفای گیلان حجم مخازن ذخیره آب در حوزه شهری رشت را ۱۴۵۸۰۰ مترمکعب و در حوزه روستایی ۲۰۳۳۰ مترمکعب اعلام کرد و گفت: منابع تولید آب این شهرستان از تصفیه خانه بزرگ آب گیلان، چاه های فلمن سنگر و تصفیه خانه اضطراری است.

مهندس حسینی افزود: تکمیل مخزن ۳۰ هزار مترمکعبی لاکان نیز از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان گیلان تامین شده که تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

وی با تأکید بر اینکه طرح آبرسانی به روستاهای رشت نیازمند ۳۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار است افزود: محل تأمین اعتبار این پروژه ها از محل اعتبارات استانی و صندوق توسعه ملی است و در صورت تخصیص این طرح تکمیل و به هبره برداری خواهد رسید.

در پایان مقرر شد در راستای اجرای طرح تأمین آب روستاهای رشت و پیش بینی اعتبارات مورد نیاز، پروژه های اجرایی اولویت بندی شوند و تاحصول نتیجه به منظور استفاده حداکثری مردم روستاهای شهرستان رشت مجدانه مورد پیگیری قرار گیریند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری شرکت آب و فاضلاب استان گیلان