بیمه شدگان تامین اجتماعی برای مشاهده سوابق درمانی خود در طرح نسخه الکترونیکی میتوانند به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان مراجعه نمایند .

به گزارش مرجع آنلاین به نقل از سازمان تامین اجتماعی اداره کل گیلان ، علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه در راستای بهبود کیفیت ، افزایش پوشش و رضایتمندی مخاطبان ، سهولت دسترسی و کاهش هزینه ها و مراجعات حضوری و ارتقاء خدمات درمانی برای بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر از افراد تحت پوشش تامین اجتماعی در گیلان ، طرح نسخه الکترونیک و حذف دفترچه های درمانی با توسعه زیرساخت سخت افزاری و نرم افزاری لازم ، اجرایی میگردد از پیاده سازی و آمادگی کامل برای نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک خبر داد .

وی افزود : در حال حاضر تمامی مطب های پزشکی ، دندانپزشکی ، درمانگاهها ، داروخانه ها ، بیمارستانها ، آزمایشگاهها ، فیزیوتراپی ها و مراکز تصویربرداری ، در صورت آمادگی می توانند بدون استفاده از دفترچه درمانی مبادرت به نسخه نویسی و ارائه خدمات به صورت الکترونیکی نمایند .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان خاطر نشان ساخت ، بیمه شدگان نیز برای اطلاع از سوابق درمانی خود میتوانند با مراجعه به نشانی eservices.tamin.ir و ثبت نام در سامانه مذکور ، از قسمت (( خدمات سلامت الکترونیک )) بخش (( پرونده سلامت الکترونیک من )) سوابق درمانی خود را مشاهده نمایند .

شایان ذکر است در این مرحله سوابق درمانی از ابتدای مهرماه سال ۱۳۹۹ قابل مشاهده بوده و به تدریج سوابق قبلی به آن اضافه خواهد شد .

علی حسین نژاد با بیان اینکه مجموعه اقدامات صورت گرفته در زمینه توسعه خدمات غیرحضوری ، سبب کاهش و مدیریت بهینه هزینه ها برای مخاطبان و سازمان ، جلوگیری از مراجعات حضوری و رضایتمندی بیشتر و تسهیل و تسریع ارائه خدمات خواهد شد اظهار داشت : در اولین گام از طرح ۳۰/۷۰ که با هدف انجام ۳۰ خدمت بصورت کاملاً غیرحضوری برای کاهش ۷۰ میلیون مراجعه در سال اجرایی گردیده ، نسخه الکترونیکی ، پرداخت کمک هزینه ازدواج و استعلام تحت تکفل بودن یا نبودن فرزندان دختر عملیاتی گردیده و تا بهمن ماه در هر هفته بین دو تا چهار خدمت دیگر به این مجموعه اضافه خواهد شد .

  • منبع خبر : سازمان تامین اجتماعی اداره کل گیلان