طرح 3070 برای کاهش 70 میلیون مراجعه حضوری به تأمین اجتماعی.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی کارگزاری‌های رسمی سازمان تامین اجتماعی با استقبال از توسعه خدمات غیر حضوری ، برون سپاری و خدمات غیرحضوری را برای تسهیل امور مردم دانست .

علی برین عنوان کرد: کارگزاری‌های رسمی سازمان تأمین اجتماعی از ۱۴ سال پیش برای ارتقاء خدمت رسانی به مردم و کاهش ازدحام در شعب تأسیس شده‌اند و در این مدت بیش از ۵۰۰۰ نفر افراد صاحب تجربه و علاقه‌مند به خدمت رسانی به جامعه تحت پوشش تأمین اجتماعی در این مجموعه بزرگ مشغول خدمت هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به توسعه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی و طرح ۳۰۷۰ که برای کاهش ۷۰ میلیون مراجعه حضوری به تأمین اجتماعی درحال اجرا است، شاهد کاهش مراجعات مردم به دفاتر کارگزاری‌های رسمی هستیم و ما نیز از اینکه مردم در این ایام شیوع بیماری کرونا نیاز کمتری به مراجعات حضوری داشته باشند استقبال می‌کنیم.

برین گفت: ۹۰ درصد از خدمات کارگزاری‌های رسمی تأمین اجتماعی برای مردم رایگان است و درباره برخی از خدمات نیز که هزینه‌ای از مراجعه کنندگان دریافت می‌شود، این خدمات از طریق سامانه خدمات غیرحضوری در دسترس عموم مردم است اما برخی افراد به انتخاب خود ترجیح می‌دهند که با پرداخت وجه اندکی این خدمات را از کارگزاری‌ها دریافت کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه دفاتر کارگزاری تأمین اجتماعی درکنار شعب این سازمان متعهد به پاسخگویی به مردم هستند، گفت: هدف این مجموعه در نهایت خدمت به مردم است و ما در آینده نیز آماده ارائه خدمات متنوع سازمان تأمین اجتماعی به جامعه تحت پوشش این سازمان هستیم.

  • منبع خبر : سازمان تامین اجتماعی اداره کل گیلان