معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان گیلان بااعلام این خبر گفت:معافیت از سربازی، کاهش نعرفه خدمت و انتقال به خدمت از جمله این خدمات می باشد که با تأیید مددکار خانواده، فرد می تواند از این تسهیلات بهره‌مند شود.

به گزارش مرجع آنلاین به نقل از  کمیته امداد گیلان، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان گیلان، اضافه کرد: خانواده‌های فوت سرپرست با گذشت حداقل شش ماه از تاریخ حمایت و برقراری مستمری و خانواده های مطلقه پس از سه سال از تاریخ طلاق و ۲ سال از تاریخ حمایت، با تأیید مددکار می توانند از خدمات معافیت بهره مند شوند.

عباس فلاحتی ادامه داد: سایر خانواده های تک یا چند خدمتی می توانند از خدمات کاهش تعرفه و یا مساعدت انتقال محل خدمت به محل سکونت برخوردار شوند.

فلاحتی، عنوان کرد: از ابتدای امسال ۴۱ نفر از فرزندان مددجویان استان گیلان با بررسی کارشناسانه شرایط، از معافیت‌ سربازی بهره‌مند شده‌اند. همچنین ۵۶ نفر از سربازان وظیفه تحت حمایت استان از کاهش تعرفه خدمت و ۳۵ نفر از سربازان وظیفه تحت حمایت استان نیز از امتیاز انتقال محل خدمت بهره‌مند شده‌اند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان گیلان، خاطرنشان کرد: افزایش حقوق سربازان وظیفه و اهتمام در مساعد کردن زمینه معافیت و کسری خدمت وظیفه برای سربازان و مشمولان واجدالشرایط از اهم اهداف و اقدامات کمیته امداد در حوزه خدمات خدمت مقدس سربازی است.

وی، با بیان اینکه معافیت فرزندان مددجو، نقش بسیار مهمی در توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت ایفا می‌کند، افزود: فرزندان این خانواده‌ها با معافیت از خدمت سربازی، می‌توانند در کنار خانواده حضور داشته و از لحاظ معیشتی تکیه‌گاهی برای خانواده خود باشند.فلاحتی، با اشاره به اینکه در کنار این معافیت، اشتغال این مددجویان نیز مورد توجه قرار می‌گیرد، تصریح کرد: کمیته امداد علاوه بر پیگیری معافیت، کاهش تعرفه خدمت و همچنین نزدیکی محل خدمت مشمولان به محل زندگی، همواره در تلاش است از خانواده‌های مشمولان نیازمند حمایت کند.