مدیرگروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان با اشره به افزایش بی‌سابقه آمار بستری‌شدگان کرونایی در استان گفت: رودبار، رودسر و لنگرود قرمز شدند.

حسن رخ شاد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متأسفانه در حال حاضر تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های استان گیلان ۵۴۰ نفر است.

مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت استان گیلان ابراز داشت: ۱۵۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به این آمار افزوده شده‌اند و ۸۹ نفر نیز به دلیل وخامت حالشان در ICU بیمارستان‌ها بستری هستند.

وی با بیان اینکه این آمار در ۱۲ ماه گذشته برای استان گیلان بی‌سابقه بوده است گفت: همانطور که وزیر بهداشت اعلام کردند استان‌های کشور وارد فاز چهارم کرونا شدند و به نظر می‌رسد که استان گیلان نیز وارد فاز چهارم کرونا شده است.

رخ شاد از قرمز شدن شهرستان‌های گیلان خبر داد و تصریح کرد: امروز ۳ شهرستان رودبار، رودسر و لنگرود به وضعیت قرمز کرونایی درآمدند در حالی که که گیلان تا حدود ۸ ماه گذشته فاقد شهر قرمز بود.

مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان اظهار داشت: تعداد شهرستان‌های‌ نارنجی استان نیز به ۵ شهرستان افزایش یافت و همه این‌ها بیانگر اثرات مسافرت‌های نوروزی در گیلان است.

وی با تأکید بر اینکه مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را به جد رعایت کرده و از سوار شدن در وسایل نقلیه شلوغ پرهیز کنند گفت: افراد از شرکت در مراسمات عروسی، عزاداری، دورهمی‌ها و تجمع در فضای بسته جداً خودداری کنند.

رخ شاد عنوان داشت: همچنین تقاضای ما از مردم این است که به هیچ وجه در رستوران‌ها غذا را میل نکرده و بعد از دریافت غذا آن را به منزل ببرند لذا همه این موارد به قطع چرخه کرونا در گیلان کمک می‌کند.

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم