رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آستارا از پرداخت تسهیلات کرونایی به ۱۱۳۲ طرح برای حفظ اشتغال ۱۲۸۴ کارگر در این شهرستان خبر داد.

شهلا قاضی پور در جریان بازدید از دو کارخانه جوجه کشی و آرد در شهرستان مرزی بندر آستارا و تجلیل از کارگران این دو کارخانه به مناسبت هفته کارگر، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۹، در راستای حفظ اشتغال ۱۲۸۴ کارگر واحدهای تولیدی با ارائه ۱۱۳۲ طرح در شهرستان مرزی بندر آستارا، رقمی معادل ۱۰ میلیارد و ۶۱۱ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد.

وی با بیان اینکه بانک ملی به عنوان بانک عامل در این خصوص معرفی شده است، ادامه داد: در جهت حفظ و پایداری و توسعه اشتغال در مناطق روستایی، تعداد ۱۹۷ طرح به میزان اشتغال ۲۳۰ نفر در مجموع رقمی معادل ۶ میلیارد و ۴۰۱ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی روستایی دریافت کردند.

قاضی پور با اشاره به اینکه تاکنون ۱۰ مورد طرح و فرصت سرمایه گذاری در شهرستان شناسایی شده است، افزود: در این مدت پنج مورد تعاونی تولیدی خدماتی و توزیعی تشکیل و توسعه یافته است.

وی اضافه کرد: در این مدت به شکل مستمر دوره های مختلف آموزشی مهارتی حقوقی، تخصصی و مدیریتی نیز تحت نظر این اداره برگزار شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آستارا در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه در این شهرستان چهار انجمن صنفی کارگری، چهار انجمن صنفی کارفرمایی، هشت نماینده کارگران، دو شورای اسلامی کار و یک کانون بازنشستگان فعال است، خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۷۷۱ مورد بازرسی جهت نظارت بر حسن اجرای قانون کار و صیانت از نیروهای کار نیز انجام شده است.

وی اضافه کرد: در مدت مذکور ۶ مورد کار اتباع خارجی غیرمجاز شناسایی و اقدامات لازم در این خصوص انجام شده است.

به گزارش ایسنا، پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه هفته کارگر است و “عباس صابر” فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا و تنی چند از مسئولان ادارات و نهادهای دولتی نیز با حضور در کارخانه جوجه کشی و کارخانه آرد از کارگران این دو واحد تولیدی، تجلیل کردند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا