فرمانده انتظامی گیلان از کشف ۱۸ تن میگو قاچاق به ارزش ۲۱ میلیارد ریال در بازرسی از یک دستگاه کامیون در شهرستان بندرآستارا خبر داد.

سردار عزیزاله ملکی به تشدید اقدامات همه جانبه نیروی انتظامی به منظور مقابله با ورود و خروج کالاهای فاقد مجوز و قاچاق اشاره و اظهار کرد: مبارزه بی‌امان و خستگی‌ناپذیر پلیس با افراد متخلف و سودجو به صورت مستمر ادامه دارد.

وی افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی مستقر در گمرک شهرستان بندرآستارا حین پایش محورهای ورودی به استان و کنترل محموله‌های جاده‌ای در مسیر ترانزیتی به یک دستگاه کامیون یخچال‌دار مشکوک شده و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف ۱۸ تن میگو قاچاق در بازرسی از خودرو مورد نظر خبر داد و گفت: در این رابطه متهم ۴۳ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح معرفی شد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه کامیون مورد نظر به همراه بار میگو برابر بند ۶ شیوه‌نامه اجرایی پلیس در گمرک، تحویل اداره قرنطینه آن مجموعه شد، اضافه کرد: کارشناسان امر ارزش این محموله را ۲۱ میلیارد ریال برآورد کردند.

سردار ملکی در پایان قاچاق را به عنوان یک آفت خطرناک سد راه پویایی اقتصاد و سلامت تجارت کشور قلمداد کرد و گفت: مبارزه با قاچاق کالا یکی از اهداف پلیس در راستای تامین امنیت پایدار در جامعه است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا