مجموعه ورزش‌های آبی دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور دکتر سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و دکتر سید کامل تقوی نژاد معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت افتتاح شد.

به گزارش مرجع آنلاین به نقل از وبدا، دکتر جلیل کوهپایه‌زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران در حاشیه این مراسم بیان داشت: طراحی و تفکر ساخت این مجموعه از سال ۱۳۹۲ آغاز شد و در طی چندین سال پروژه با بودجه‌های مختلفی از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی ایران حمایت شد که در نهایت امروز موفق به بهره‌براری از این پروژه آبی شدیم.

وی با بیان این‌که برای ساخت این پروژه بیش از ۱۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است، ابراز داشت: امروز با حضور دو تن از معاونان وزارت بهداشت یک استخر ۱۵ در ۲۵ متر استاندارد به عنوان مینی استخرهای رسمی مورد افتتاح قرار گرفت که این موفقیت در شرایط فعلی بسیار مسرت بخش است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان این‌که مساحت استخرهای اصلی ۲۵ در ۵۰ است، اما این استخر در اصطلاح استخر برد کوتاه است، ابراز داشت: این استخر پتانسیل برگزاری مسابقات در اندازه خود را دارا است و با امکاناتی از جمله سونای خشک، سونای مرطوب، جکوزی، سالن بدنسازی، استخرهای ویژه کودکان و استخر اصلی همراه است.

کوهپایه زاده از تکنولوژی به کار رفته در این مجموعه به عنوان یکی از به روزترین تکنولوژی‌های موجود در دنیا یاد کرد و ابراز داشت: تکنولوژی به کار رفته در موتورخانه این مجموعه آبی بسیار قوی و قابل توجه است به نحوی که آب از طریق اشعه و به شکل UV تصفیه می‌شود که کمترین کلر و آزار را برای چشم به همراه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: تکنولوژی جدید تصفیه آب در این مجموعه با کمترین هزینه و بلندمدت‌ترین ساخته شده است که در نوع خود سیستم جدیدی است که امیدواریم با از میان رفتن کووید ۱۹ عزیزان دانشجو بتوانند از این مجموعه استفاده کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران در پایان از ساخت قسمت دوم مجموعه ورزش‌های آبی این دانشگاه در آینده نزدیک در صورت تامین اعتبار خبر داد و گفت: در کنار این پروژه، فضای دیگری جهت ساخت قسمت دوم این استخر دیده شده است که طراحی نقشه آن نیز صورت گرفته، که در صورت تامین اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان این مجموعه نیز ساخته خواهد شد.