به گفته مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، بروز مشکلاتی از جمله قانونین دست و پاگیر و بوروکراسی های پیچیده مانع حضور سرمایه گذاران خارجی در کشور شده است.

به گزارش مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، حمیدرضا مومنی روز دوشنبه (۱۱مردادماه) در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام البرز با اشاره به بروز تحریم ها اظهار داشت: باید بپذیریم که تحریم حداکثر ۳۰ درصد در روند فعالیت های ما خلاء ایجاد می کند و این در حالی است که بیش از ۴۰ سال است که ایران مورد تحریم قرار گرفته اما با این وجود در حال اداره کشور هستیم.

مومنی افزود: البته در پار ه ای از موارد با مضیقه مواجه می شویم اما بدین معنی نیست که مملکت ققل شده؛ به عبارتی تحریم عا تاثیر گذار بوده اما اینکه ما را متوقف نماید به هیچ عنوان صحیح نیست.

وی تاکید کرد: انرژی موجود در کشور، نیروی کار و زیر ساخت هایی که در کشورمان وجود دارد برای اینکه یک سرمایه گذار تمایل به سرمایه گذاری در کشور ما را داشته باشد کافی است.

مشاور رییس جمهور گفت: بوروکراسی پیچیده که به صورت مرتب در حال تغییراست نیز سبب شده تا سرمایه گذار خارجی تمایلی برای حضور در کشور ما نداشته باشد.

مومنی در ادامه با بیان اینکه یک سری کم کاری هایی در کشور در حوزه سرمایه گذاری خارجی وجود دارد ، تصریح کرد: این در حالی است که برای شرکت های دانش بنیان خودمان نیز در صورتی که موانع بر سر راهشان برداشته شود می توانیم چشم انداز خوبی را متصور شویم.

وی در ادامه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان تولید، پشتیبانی و موانع زدایی اشاره و عنوان کرد که این فرمان رهبری در ۲بخش که یکی از این بخش ها پشتیبانی واحدهای تولیدی است در دبیرخانه در حال پیگیری هستیم.

دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ادامه داد: یکی از مهم ترین مشکلات تولیدکنندگان ما مربوط به نقدینگی است که به همین منظور مذاکراتی با بانک ها انجام شده و از سوی دیگر تاکید ما براین است که واحدهای تولیدی به بازارهای مالی و سرمایه ای به خوبی ورود کنند.

مومنی ادامه داد: مناطق آزاد و ویژه ما از مزیت های خوبی برای سرمایه گذاری بهره مند هستند اما این در حالی است که اگر این موانع را برطرف نکنیم سرمایه گذاران دیگر انگیزه ای برای حضور در این مناطق نخواهند داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات صورت گرفته در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام طی سه سال اخیر گفت: مجموع این تحولات موجب شده تا پیام ظرفیت تبدیل شدن به منطقه آزاد را داشته باشد.

مشاور رییس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت بالقوه در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام که بسیاری از آنها به حالت بالفعل در آمده اند گفت: به ثمر رساندن این مزیت ها موجب شده تا پیام ظرفیت تبدیل شدن به منطقه آزاد را داشته باشد.

گفتنی است؛ «حمیدرضا مومنی» دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و هیات همراه، امروز به منظور بازدید از واحدهای تولیدی مستقر در منطقه، ترمینال فرودگاه مسافری پیام و نشست با فعالان اقتصادی به این منطقه ویژه اقتصادی سفر کرد.

  • منبع خبر : سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی