دکتر جعفر برزگر سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان عنوان کرد: اجرای طرح اقدام ملی و تولید مسکن در سه دسته تقسیم بندی می‌شوند، در طرح نخست، گروه ساخت زمین مشاعی در اختیار متقاضیان قرار داده می‌شود و آن‌ها با دریافت تسهیلات واحدهای خود را زیر نظر بنیاد احداث می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان، دکتر جعفر برزگر سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان، در بازدید از طرح اقدام ملی مسکن شهر رشت تازه‌ترین اقدامات بنیاد مسکن را در خصوص اجرا و پیشرفت فیزیکی طرح اقدام ملی مسکن، اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این طرح در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت زیر نظر بنیاد مسکن ساخته می‌شود، اظهار داشت: در این شهرها بیش از ۱۷۰۰۰ نفر در سامانه ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۴۰۳۳ نفر از آنها تایید فرم‌های سه‌گانه (عدم استفاده از تسهیلات زمین و مسکن دولتی و یارانه‌ای، عدم مالکیت خصوصی و تاهل) را دارند. و ۱۴۶۷ نفر تایید نهایی شدند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح اقدام ملی و تولید مسکن در سه دسته تقسیم بندی می‌شوند، افزود: در طرح نخست، گروه ساخت زمین مشاعی در اختیار متقاضیان قرار داده می‌شود و آن‌ها با دریافت تسهیلات واحدهای خود را زیر نظر بنیاد احداث می‌کنند.

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان تصریح کرد: دسته دوم طرحهای بنیاد ساخت است که همه مراحل عملیات ساخت و نظارت ساخت آن بر عهده بنیاد مسکن است که تا به امروز یک طرح ۶۲۴ واحدی در شهر رشت و یک طرح ۶۰ واحدی در شهر بندرانزلی برای آن تعریف شده و عملیات اجرایی آن در قالب تهیه و اجرای نقشه، تجهیز کارگاه پی‌کنی و پی‌سازی در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: دسته سوم طرحهایی است که توسط انبوه سازان اجرا می‌شود و با انجام فراخوان و برگزاری مناقصه پس از انجام امور قانونی برای ساخت و استفاده حداکثری از ظرفیت تولید کنندگان مسکن به جامعه هدف در ماه های آینده انجام می‌شود. دکتر برزگر افزود: تاکنون ۵۶ قطعه زمین به مساحت ۱۶۴۱۸/۲۸ متر مربع در ۱۰ شهر (کیاشهر-لنگرود- صومعه سرا-رودسر-بندر انزلی-رشت-شفت-ماسال-سیاهکل-مرجقل) تحویل گردید و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان نسبت تهیه نقشه ها ی معماری پروژه های طرح اقدام ملی مسکن به تعداد ۱۵۷۴ واحد در شهرهای تعریف شده و اخذ تاییدات مربوطه از مراجع ذیربط و دریافت پیش پروانه های ساختمانی اقدام نموده است.

ایشان با اشاره به پروژه ۶۲۴ واحدی طرح اقدام ملی مسکن در شهر رشت افزود : این پروژه در زمینی به متراژ ۹۴۴۱۸ مترمربع در ۱۴ بلوک به مساحت زیر بنای ۸۹۰۰۰ مترمربع در حال ساخت می باشد. دکتر برزگر گفت: تاکنون عملیات خاکبرداری، پی کنی، تحکیم بستر، اجرای میکروپایل، اجرای فونداسیون بلوک ها انجام شده است. وی در خصوص پروژه های گروه ساخت گفت: انجام فرآیند قرعه کشی متقاضیان دارای واریز وجه اولیه (۴۰۰ میلیون ریال) در شهرستان های لنگرود (۴۸واحد) ، رودسر (۴۸ واحد) و بندر انزلی (۵۶ واحد) انجام و سرگروه ها مشخص شدند.

  • منبع خبر : بنیاد مسکن استان گیلان