با برخورداری بیش از یک میلیون و ۱۶۳ هزار متقاضی از نعمت گاز طبیعی، شرکت گاز تأمین کننده 75 درصد سبد انرژی در گیلان است.

به گزارش روابط عمومی گاز گیلان، حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اشاره به رشد روزافزون مصرف کنندگان گاز طبیعی در استان گفت: هم اکنون شرکت گاز ۷۵ درصد سبد انرژی در گیلان را تامین می کند.

وی با بیان این خبر اظهار داشت: شرکت گاز استان گیلان تا آبان امسال دارای یک میلیون و ۱۶۳ هزار مشترک است که از این تعداد؛ یک میلیون و ۶۶ هزار مشترک مربوط به حوزه خانگی، بیش از ۹۰ هزار مشترک متعلق به بخش تجاری، ۶ هزار و ۱۵۷مشترک صنعتی، ۹۵ مشترک حمل و نقل و پنج مشترک نیروگاهی می باشند.

حسین اکبر درخصوص وضعیت گازرسانی به شهرها و روستاهای استان گفت: هم اکنون همه شهرها (به  استثناء شهر ماسوله که در دست مطالعه می باشد) و ۲ هزار و ۸۷ روستای گیلان بهره مند از گاز طبیعی می باشند و متوسط برخورداری گاز خانوارهای گیلانی بیش از ۹۸ درصد می باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در ادامه با اشاره به افزایش روافزون مصرف کنندگان گاز در استان گفت: در ایام سرما، در صورت عدم صرفه جویی و مدیریت در مصرف، برای حفظ جریان گاز مشترکین خانگی مجبور به اعمال محدودیت برای سایر حوزه ها خواهیم بود.

وی  در خاتمه با بیان این مطلب که کاهش یک درجه ای دمای منزل موجب صرفه جویی ۶ درصدی در مصرف گاز می شود، اظهار داشت: همه مشترکین خانگی گاز تقاضا می شود تا با رعایت دمای آسایش بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد و استفاده از لباس های ضخیم و زمستانی، ضمن کمک به اقتصاد خانواده، پایداری جریان گاز را برای سایر حوزه های مصرف تضمین نمایند.

  • منبع خبر : شرکت گاز استان گیلان