در راستای تدوین راهبردهای نوین برای مقابله با ناترازی انرژی و ارتقای سطح آگاهی عمومی، مسعود صادقی خمامی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان، در دیدار با تقی ربانی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان گیلان، بر ضرورت تعامل میان صنعت برق و رسانه‌ها جهت مدیریت هوشمندانه مصرف و توسعه زیرساخت‌های انرژی‌های نو تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از مدیرعامل توزیع برق گیلان، در این نشست با تحلیل چالش‌های موجود در شبکه برق کشور، «مشارکت فعال مشترکان» را رکن اصلی پایداری شبکه و عبور از بحران ناترازی دانست.

وی با اشاره به نقش راهبردی رسانه‌ها در تبیین واقعیت‌های صنعت برق، افزود: «مدیریت تقاضا تنها با افزایش آگاهی عمومی و تغییر الگوهای مصرف ممکن است؛ از این رو، رسانه‌ها به‌ویژه صدا و سیمای مرکز استان، بستری حیاتی برای فرهنگ‌سازی در حوزه مصرف بهینه و اطلاع‌رسانی صحیح فنی هستند.»

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان همچنین با نگاهی به آینده‌پژوهی انرژی، بر ضرورت گذار از مدل‌های سنتی به سمت «انرژی‌های پاک» تأکید کرد و اذعان داشت: «توسعه نیروگاه‌های فتوولتائیک و بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر، علاوه بر کاهش فشار بر شبکه سراسری، نقشی تعیین‌کننده در حفاظت از منابع طبیعی، کاهش آلایندگی و تقویت اقتصاد خانوار ایفا می‌کند.»

در ادامه این نشست، تقی ربانی، مدیرکل صدا و سیمای گیلان، با اعلام آمادگی کامل این مجموعه برای همکاری مستمر با صنعت برق استان، بر نقش رسانه در ترویج رفتارهای مصرفی صحیح تأکید کرد.

وی افزود که صدا و سیمای استان از ظرفیت‌های تولید محتوای آموزشی خود برای ترویج استفاده از انرژی‌های پاک و حمایت از پروژه‌های توسعه انرژی‌های نو جهت تأمین پایدار انرژی، بهره خواهد گرفت.

 

  • منبع خبر : شرکت توزیع برق گیلان