رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا گفت: این اداره مطابق اعلام اداره کل متبوع، از نظر عملکرد کلی و صیانت از اراضی ملی، رتبه نخست را در استان گیلان احراز کرده‌ است.

محمد جعفر گل محمدی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا اظهار کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان به تازگی اعلام کرده است که برابر بررسی ها و امتیازات کسب شده از سوی ادارات ستادی و معاونت های تابعه، اداره منابع طبیعی آستارا با کسب ۹۳ امتیاز از نظر عملکرد در سال ۹۹ در میان ادارات منابع طبیعی استان حائز رتبه نخست شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته با تلاش همکاران و ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی آستارا نزدیک به ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی این شهرستان از دست متصرفان و افراد سودجو آزاد شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا مقابله با تصرف اراضی ملی ساحلی را نیز از وظایف این اداره عنوان کرد و افزود: پنج هزار و ۶۲۹ متر مربع از اراضی ساحلی این شهرستان بخصوص در نوار ساحلی قره سو رفع تصرف شده و ۶ پرونده رفع تصرف اراضی ساحلی نیز در حال رسیدگی است.

وی نقش و همکاری اداره دادگستری را در صدور احکام خلع ید از اراضی ملی، مهم دانست و افزود: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری علیه متصرفان به منابع ملی پرونده تشکیل می دهد و با پیگیری در محاکم قضایی حکم خلع ید را اخذ و نسبت به رفع تصرف از عرصه های دولتی اقدام می کند.

گستره اراضی ملی آستارا ۴۰ هزار هکتار و شامل بخش مهمی از جنگل های هیرکانی و مراتع است و ۱۸ و نیم کیلومتر نوار ساحلی دریای خزر نیز جزو عرصه های ملی در این بندر مرزی محسوب می شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

  • منبع خبر : ایرنا