سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: اکثر دانش آموزان شاندرمنی از بیمارستان مرخص شدند.

به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از ایسنا – دکتر محمدتقی آشوبی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به اینکه با مراجعه تعدادی از دانش آموزان مدرسه دخترانه عصمت بخش شاندرمن شهرستان ماسال به بیمارستان، شخصا در بیمارستان مذکور حضور پیدا کردم، گفت: صبح امروز تعداد ۴۳ دانش آموز با حالت تنگی نفس و حالت تهوع و استفراغ و ضعف و بی حالی به بیمارستان مراجعه کرده بودند.

وی در گفتگوی ویژه خبری باران با اشاره به تفاوت شرح حال این دانش آموزان، افزود: شخصا دانش آموزان را معاینه کردم و از آنان شرح حال گرفتم و لذا اقدام به بررسی علائم حیاتی کردیم که خوشبختانه اکثر دانش آموزان وضعیت نرمال داشتند.

سرپرست علوم پزشکی گیلان از انجام آزمایشات لازم خبر داد و گفت: کلیه آزمایشات طبیعی بود و لذا منتظر آزمایشات تکمیلی هستیم و اکثر دانش آموزان با درمان های حمایتی و علامتی بهبود یافته و مرخص شدند.

آشوبی، با اشاره به تحت نظر بودن پنج دانش آموز دارای بیماری زمینه ای همچون آسم و آلرژی، اضافه کرد: حال عمومی این دانش آموزان نیز خوب است.

محمد فائزی، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز، از برگزاری جلسه وزارتی خبر داد و اضافه کرد: این حوادث که بیشتر جنبه روحی و روانی دارد، برای دانش آموزان و اولیای آنان آزاردهنده بوده و لذا باید شرایط آنان را درک کنیم.

وی با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی دقیق و ارتباط مناسب با اولیای دانش آموزان، تصریح کرد: در سایه این همراهی و ارتباط می توانیم فضای مناسب تری را برای حضور دانش آموزان در مدارس فراهم کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به حادثه مدرسه ماسال، گفت: فضای روانی ایجاد شده هر عامل ساده ای را تشدید می کند و متاسفانه شاهد نگرانی دانش آموزان هستیم، اما خانواده ها با عوامل مدرسه همراه شوند، زیرا این تعامل فضای مثبتی را برای دانش آموزان رقم می زند.

  • منبع خبر : ایسنا