مطابق تصویب کارگروه آرد و نان شهرستان مرزی بندر آستارا ۲۰ درصد سهم آرد نانوایانی که خودسرانه به تعطیلی نانوایی اقدام می‌کنند، کسر و به سهمیه نانوایی‌های منضبط و قانونمند افزوده خواهد شد.

اعضای کارگروه آرد و نان آستارا روز دوشنبه در فرمانداری این شهرستان تصویب کردند که از کسر آرد نانوایانی که تا امروز مرتکب تعطیلی خودسرانه شده اند، چشم پوشی می شود اما از این پس تمام نانوایان در راستای تامین حقوق مصرف کنندگان باید در ساعات مقرر به پخت نان اقدام و از تعطیلی خودسرانه خودداری کنند و نانوایان متخلف به اداره تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شد.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا که ریاست این کارگروه را برعهده داشت، در این جلسه از اختصاص سهمیه فوق العاده آرد به نانوایان یارانه پز و شارژ شدن کارت آرد آنها خبر داد و گفت: فرمانداری با اداره صنعت، معدن و تجارت در خصوص مطالبات نانوایان از جمله امکان خرید آرد از سایر استان ها و متناسب سازی قیمت نان در حال پیگیری و رایزنی با مسئولان استانی است اما مشکلات آنها نباید موجب نادیده گرفته شدن حقوق مصرف کنندگان شود.

کامبیز لقمانی مقدم با اعلام اینکه مطابق گزارش بازرسان اصناف، افزودن کنجد بر نان زمینه گرانفروشی نان را فراهم می کند، تصریح کرد: طبق مصوبه کارگروه آرد و نان افزودن کنجد بر هر گونه نان تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام می شود و همچنین بسته بندی و نگهداری نان برای فروش در روزهای دیگر نیز پیگرد قانونی دارد.

او با اشاره به اینکه تعطیلی برخی نانوایی ها در هفته گذشته ناشی از بیماری نانوایان بوده است، از نانوایان خواست اینگونه موارد را قبل از تعطیلی به اداره صنعت، معدن و تجارت اعلام و کسب تکلیف کنند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا نیز در این جلسه از معرفی ۳۰ نانوایی متخلف به اداره تعزیرات حکومتی در مرداد ماه خبر داد و دلایل تعطیلی خودسرانه برخی نانوایان را افزایش قیمت آرد آزاد پز، بیماری برخی نانوایان و تعطیلی به بهانه شرکت در عزاداری ها اعلام کرد.

محسن آهنی با اعلام کشف و ضبط یک محموله آرد در حین قاچاق به خارج از این شهرستان، از عوامل ایست بازرسی ورودی آستارا و پاسگاه مرزی حیران خواست نظارت بر قاچاق آرد را تشدید کنند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و ۲۲۰ واحد نانوایی در آن فعال است.

  • منبع خبر : ایرنا