آبرسانی به روستاهای گوشلوندان،چیران، خداشهر شهرستان فومن

به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین – مازیار علی پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در این مراسم گفت: پروژه آبرسانی به روستاهای گوشلوندان ، چیران، خداشهر و تازه آباد شامل ۱۳۴ کیلومتر لوله گذاری در فومن است که امروز ۳۰کیلومتر مربوط به تأمین آب از سایت باغبانان بهره برداری میشود.

وی افزود: دردهه فجرسال ۱۴۰۱، چهل و یک پروژه با۱۵۵میلیاردتومان اعتبار در حوزه آب و فاضلاب به بهره برداری رسید. فومن، صومعه سرا، رضوانشهر و ماسال درطرح جهاد آبرسانی پروژه نداشتندکه با همت مجموعه آبفای گیلان تأمین آب روستاهای محروم این مناطق بصورت جهادی انجام خواهدشد.

مازیار علی پور در ادامه گفت: فاضلاب شهرهای رشت، انزلی، فومن وصومعه سرا به سمت تالاب انزلی میرود که با۱۲۳میلیون دلار اعتبار بانک جهانی، مراحل اولیه کار انجام شده و۹۰۰۰میلیاردتومان اعتبار مورد نیاز است تا پروژه ساماندهی فاضلاب مناطق یاد شده به اتمام برسد.

وی درمورد پروژه آبرسانی شهرستان فومن گفت: خط انتقال بطول ۳۰کیلومتر اجرا شد که در کل قرارداد لوله گذاری به طول ۱۳۴کیلومتر پیش بینی شده است و این پروژه با اعتباری بالغ بر یکصد و ۹۶ میلیارد ریال، ۶۲۹خانوار را تحت پوشش قرار می دهد .

سپس اسدالله عباسی استاندار گیلان ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر گفت: امید داریم با حضورگرم دکترسلاجقه ریاست سازمان حفاظت محیط زیست کشور، بسیاری از مشکلاتی که دسته بندی شده و در سفر رییس جمهور در دستور کار قرار گرفت با برنامه راهبردی دولت سیزدهم ، مرتفع و مردم عزیز استان شاهد ثمرات آن باشند.

استاندار گیلان تأکید داشت: تمام تلاش مان این است، رفاه مردم بعنوان اولویت اصلی دولت ، تأمین گردد.

در ادامه دکترسلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور در این مراسم گفت: این انقلاب، انقلاب الهی است  و هرکجا خدا را کنارگذاشتیم، نتیجه ی آن را دیدیم و نباید کوتاهی و قصور داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه اندیشه ای به غیر از خدمت به مردم دردولت سیزدهم وجود ندارد افزود: رئیس جمهور می گوید مردم ولی نعمت ما هستند و دولت باتمام قوا خادم شماست و این را افتخار خودش می داند و تبلور همه ی اندیشه های نظام است و در مقابل اراده ی الهی ابرقدرت ها مفهومی ندارند.

رئیس سازمان محیط زیست کشور با اشاره به اینکه محیط زیست مرز نمی شناسد خاطر نشان کرد: بحث تالاب انزلی یک طرح ملی است و استاندار، طرح احیای تالاب انزلی را با جدیت دنبال خواهد نمود و نجات زرجوب و گوهررود نیز از الویت های اصلی کشور و استان گیلان است.

در پایان با بهره برداری از پروژه آبرسانی به روستای گوشلوندان فومن ، ۴۱ پروژه آب و فاضلاب استان گیلان با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور، استاندار گیلان، نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین استانی و محلی در مسجد ولیعصر گیگاسر فومن به بهره برداری رسید.

  • منبع خبر : آب و فاضلاب گیلان