با حضور استاندار گیلان، نماینده مردم شریف لنگرود در مجلس شورای اسلامی، فرماندار لنگرود، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان و جمعی از مسئولان استان و شهرستان پروژه های رینگ آبرسانی شهر لنگرود و تامین آب شرب روستاهای سیگارود و پلت کله با 22 هزار نفر جمعیت بهره مند و اعتباری بالغ بر 113 میلیارد ریال به افتتاح رسید.

به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان؛ روز چهارشنبه ۱۹ بهمن ماه سال جاری مصادف با هشتمین روز از ایام مبارک دهه فجر؛ با حضور استاندار گیلان، نماینده مردم شریف لنگرود در مجلس شورای اسلامی، فرماندار لنگرود، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان و جمعی از مسئولان استان و شهرستان؛ پروژه های رینگ آبرسانی شهر لنگرود و تامین آب شرب روستاهای سیگارود و پلت کله با ۲۲ هزار نفر جمعیت بهره مند و اعتباری بالغ بر ۱۱۳ میلیارد ریال به افتتاح رسید.

دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان؛ در مراسم افتتاح این پروژه ها با تبریک و تهنیت فرارسیدن ایام مبارک چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با اشاره به اقدامات انجام شده در عمران و آبادانی شهرها و روستاها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: آن زمان در روستاهای استان آب شرب سالم نداشتیم اما بعد از انقلاب، جهاد سازندگی آبرسانی و تامین آب شرب بهداشتی روستاها را در دستور کار قرار داد اکنون به دلیل قدمت شبکه ها باید نسبت به اصلاح و نوسازی اقدام نمود.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این منظور برنامه ریزی شده است، افزود: قرارگاه سازندگی و قرارگاه خاتم الانبیاء اجرای طرح را تقبل کردند چنانکه اعتبار را دولت می دهد اما ما از ظرفیت‌های لجستیکی این مجموعه ها برای تسریع در کار استفاده می‌کنیم.

دکتر عباسی بیان داشت: در حوزه جمع آوری بهداشتی فاضلاب، پروژه های فاضلاب در بسیاری از مناطق استان در دست اجراست و حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام تا هفته دولت در سال آینده پیش‌بینی شده‌ که طرح‌های راه‌آهن و فاضلاب رشت و برخی از شهرها از جمله مهمترین آنهاست.

 مازیار علی پور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان؛ ضمن تبریک این ایام مبارک، از روند اجرای پروژه ها سخن گفت و اظهار داشت: پروژه رینگ آبرسانی شهر لنگرود با اعتباری بالغ بر ۵۹ میلیارد ریال اجرایی شد و با افتتاح این پروژه ۲۰ هزار نفر از مشترکین این شهر از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند می شوند.

وی افزود: پروژه تامین آب شرب روستای سیگارود با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال و جمعیت بهره مند هزار و ۵۵۴ نفر و پروژه تامین آب شرب روستای پلت کله با اعتبار ۴۴ میلیارد ریال از دیگر پروژه های به اتمام رسیده شهرستان لنگرود می باشند.

مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به طرحهای محرومیت زدایی نیز تصریح کرد: پروژه آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی استان نیز با اعتبار ۱۸۲۷ میلیارد تومان با هدف آبرسانی به ۷۱۱ روستا با پیشرفت فیزیکی ۲۳ درصد در حال اجراست.

  • منبع خبر : آب و فاضلاب گیلان