استاندارگیلان با بیان اینکه اتحاد میان مذاهب شیعه و سنی در ایران اسلامی ناگسستنی است و هیچ قدرتی توان بر هم زدن آن را ندارد، گفت: دولت سیزدهم برای توسعه متوازن در مناطق مختلف گیلان اهتمام ویژه دارد.

به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی (چهارشنبه ۲۱ مهر ماه ) در مراسم گرامیداشت هفته وحدت و جشن ولادت پیامبر اکرم (ص) در مسجد جامع فاروق اعظم اسالم تالش با بیان اینکه وحدت میان شیعه و سنی در جمهوری اسلامی و استان گیلان زبانزد است، اظهار کرد: مردمان اهل تسنن و تشیع سالیان سال در کنار یک‌دیگر و در صلح و آرامش، عزتمندانه و شرافتمندانه در حال زندگی هستند و هیچ قدرتی توان بر هم زدن این وحدت را ندارد چراکه اتحاد میان ملت ایران نا گسستنی است.
وی با تاکید بر اینکه دشمن همواره در تلاش برای برهم‌ زدن وحدت میان شیعه و سنی در جمهوری اسلامی است، گفت: در طول ۴۴ سال گذشته استکبارجهانی همواره در تلاش است تا اتحاد میان شیعه و سنی را بر هم بزند اما مردمان ایران با هر مذهب و سلایقی زیر سایه اسلام ناب محمدی و قرآن کریم در حال زندگی بوده و کوچکترین خدشه‌ای به یکدیگر وارد نمی‌کنند.
دکتر عباسی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی همه افراد و با هر قومیتی از حقوق برابر و یکسان برخوردار هستند، تصریح کرد: اهل تسنن در دوران ۴۴ ساله جمهوری اسلامی براساس قانون در ادارات مهم دولتی و حتی بعضا در سطح معاونین و مشاورین رئیس جمهور مشغول به فعالیت شدند که این نشان دهنده آزادی در جمهوری اسلامی است.
وی با تاکید بر لزوم توجه به حفظ اتحاد میان اهل تسنن و تشیع در جمهوری اسلامی ایران، گفت: در دوران دفاع مقدس، شیعه، سنی، مسیحی و زرتشتی بدون توجه به نوع قومیت در راستای حفاظت از نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش کرده و حتی شهدایی را تقدیم ایران اسلامی کردند.
استاندار گیلان حضور همزمان اهل تسنن و تشیع در نماز جماعت را نشر وحدت دانست و گفت: اینکه در کشوری زندگی می‌کنیم که مردمانش در کنار یکدیگر بوده و دست در دستان هم برای تعالی ایران اسلامی تلاش می‌کنند واقعا لذت بخش است.
دکتر عباسی با بیان اینکه جهاد تبیین و توجه به دشمن شناسی باید سرلوحه امور مسئولان قرار گیرد، افزود: استکبار با تاسیس رژیم صهیونیستی و حضورش در منطقه و خاورمیانه در تلاش است تا وحدت میان جامعه اسلامی را از بین ببرد ولی نمی‌دانند که ملت ایران وحدتشان‌ با این مسائل از بین نمی‌رود.
وی یکی از دلایل ایجاد تفرقه میان ملت‌های مسلمان توسط رژیم صهیونیستی را ترس از اتحاد میان آنان دانست و گفت: اگر تمامی ملت‌های مسلمان مثل یمن، سوریه، عراق و دیگر نیروهای مقاومت که داعش را نابود کردند دست در دست یکدیگر دهند، رژیم صهیونیستی یک روز هم دوام نخواهد آورد.
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه حضور در بین مردم در نقاط مختلف کشور باعث ایجاد امید در جامعه می‌شود، تصریح کرد: حضور در جمع مردم نقاط مختلف گیلان از جمله در جمع باصفای اهل تسنن و حفظ وحدت موجود، منجر به نشاط می‌شود.
دکتر عباسی تلاش‌های دولت در راستای حل مشکلات مردم را بسیار موثر دانست و گفت: دولت در طول این مدت از هیچ تلاشی دریغ نکرده و حتی با دیپلماسی اقتصادی خود به عضویت در اتحادیه شانگهای درآمده است.
وی در خصوص پل ارتباطی اسالم تالش به بازدید میدانی خود اشاره کرد و گفت: سی میلیارد تومان اعتبار برای این پل که در کاهش ترافیک و سهولت عبور و مرور این محور ترانزیتی و گردشگری اثربخش است در نظر گرفته شده و عملیات اجرایی آن سرعت می‌گیرد.
استاندار گیلان گفت: با توجه به ظرفیت ها و قابلیت های فراوان تالش و مردمان ولایتمدار باید این شهرستان به جایگاه اصلی خود برسد و توسعه توازن منطقه ای در نقاط مختلف گیلان ایجاد شود.
استاندار گیلان همچنین نماز مغرب و عشا را در جمع نمازگزاران مسجد جامع فاروق اعظم (رض) اسالم تالش به جماعت اقامه کرد.

  • منبع خبر : استانداری گیلان