دکتر محمد اسماعیل هنرمند مدیرعامل توزیع برق گیلان از آغاز اجرای طرح جهادی افزایش تاب آوری شبکه با برنامه ریزی مدون در سال جاری خبر داد .

به گزارش مرجع آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان؛ وی خاطرنشان کرد: با هدف افزایش تاب آوری و پایداری شبکه های فشار متوسط و کاهش مدت زمانی خاموشی ها در اثر شرایط نامساعد جوی، طرح تاب آوری شبکه در شرکت توزیع برق گیلان از سال گذشته آغاز و در سالجاری با قدرت و انسجام بیش از پیش اجرایی خواهد شد.

هنرمند تاکید کرد: در سال ۱۴۰۰ طرح تاب آوری جهادی بمنظور کاهش تعداد خاموشی ها هدفگذاری شده است چراکه در طول سال علاوه بر قطعی برق بر اثر عیب و تخریب تاسیسات برق در شرایط جوی ، ناپایداری بر اثر برخورد شاخه درخت یا سایر اجسام خارجی در شبکه برقرسانی رخ میدهد و این امر باعث تحمیل خاموشی های متعدد با مدت زمان نسبتا طولانی به مشترکین میشود، لذا در سال ۱۴۰۰ علاوه بر پیگیری کاهش مدت زمانی خاموشی ها ، پایش و حذف اینگونه موارد جهت کاهش تعداد خاموشی ها در دستورکار شرکت توزیع برق گیلان قراردارد .

مدیرعامل توزیع برق گیلان اظهار داشت : در سال ۱۴۰۰برنامه ریزی دقیق و مدونی صورت پذیرفته تا ۶۰۰ مرحله طرح مذکور با فعالیت ۲۳۰۰ اکیپ، اجرایی شود و ۱۳۰ فیدر و ۸۵۰ کیلومتر شبکه نیز مورد اصلاح قرار گیرد و برای مجموعه اقدامات مذکور ۲۵ میلیارد و پانصد میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده است .

مدیرعامل توزیع برق گیلان اضافه کرد: باوجود  اجرای طرح مذکور در سطح استان و باوجود چندین مرحله بارش برف، وقوع تندباد و… شبکه های توزیع برق گیلان از پایداری مناسبی در سال گذشته برخوردار بود.

هنرمند گفت: در سال گذشته ابتدا برنامه ریزی برای اجرای ۳۰۰ مرحله از این طرح هدف گذاری شده بود که با تلاش همکاران ۴۰۲ مرحله طرح تا پایان سال عملیاتی شد و امیدواریم با اجرای ۶۰۰ مرحله از طرح مذکور در سال ۱۴۰۰ ، مجموع ۱۰۰۰ مرحله از ابتدای سال گذشته تا پایان سال جاری محقق شود.

مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: در سال گذشته باوجود شرایط کرونایی حاکم بر کشور و برخی مشکلات از جمله مشکلات اقتصادی طی ۴۰۲ مرحله ، ۱۸۵۶ اکیپ اجرایی طی ۱۲۳۲۹ نفرساعت به فعالیت پرداختند و ۱۱۰ فیدر و ۷۰۴٫۴ کیلومتر شبکه فشار متوسط مورد اصلاح و بهسازی قرار گرفت .

وی افزود: در سال گذشته و برای اجرای طرح افزایش تاب آوری جهادی ۱۵۱٫۴۳۵ میلیون ریال هزینه شد.

هنرمند در پایان گفت: در راستای تحقق شعار ” همگرایی اقدامات، هم افزایی توانمندی ها، همراهی کارکنان” از ابتدای سال ۱۴۰۰ و باجود تعطیلات نوروز ۳ مرحله طرح افزایش تاب آوری اجرا شده است و ۴ فیدر و ۳ کیلومتر شبکه فشار متوسط مورد اصلاح قرار گرفته اند و این خود نشان دهنده اهمیت تامین برق پایدار برای مشترکین است و کارکنان توزیع برق گیلان با آمادگی کامل برای دستیابی به هدف غایی شرکت یعنی جلب رضایتمندی مردم و پاسخگویی هرچه بهتر به مشترکین تلاش می کنند .

  • منبع خبر : شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان