فرماندار رشت با اشاره به اینکه کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی از ضروریات جبران عقب‌ماندگی‌ ناشی از تعطیلی دو ساله کلاس های حضوری است، گفت: طرح "مدرسه تابستان" با هدف تثبیت و تعمیق یادگیری دانش آموزان نیازمند به توجه بیشتر مقاطع ابتدایی و متوسطه، در حال اجرا می باشد.
 به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، دکتر امام پناهی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان با تاکید بر ضرورت رفع کمبودها و اندیشیدن تدابیر لازم برای برگزاری حضوری مدارس در سال تحصیلی پیش رو، خاطرنشان کرد: با توجه به نوسان شدت همه گیری کرونا، بایستی تکمیل زنجیره واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مورد توجه متولیان برگزاری کلاس های تقویتی، تابستانی و غنی سازی اوقات فراغت قرار داشته باشد.
 نماینده عالی دولت در مرکز استان با اشاره به اینکه طرح “مدرسه تابستان” که با هدف بهبود کیفیت آموزشی، تثبیت و تعمیق یادگیری و تقویت بنیه علمی دانش آموزان نیازمند توجه، در مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه به صورت رایگان در حال اجرا است، گفت: اصلی ترین هدف اجرای این طرح، جبران افت تحصیلی ناشی از تعطیلی دو ساله مدارس و کسب آمادگی لازم علمی برای برگزاری حضوری کلاس ها در سال تحصیلی پیش رو می باشد.
 وی ادامه داد: ۳۸۲۸ دانش آموز مقطع ابتدایی و ۲۲۲۵ دانش آموز مقطع متوسطه نواحی ۱ و ۲ آموزش و پرورش رشت، از برگزاری کلاس های طرح “مدرسه تابستان” در سطح مدارس مجری طرح، بهره مند می شوند.
 امام پناهی ارتقاء کیفیت آموزشی در تمامی مناطق و کاستن از فاصله آموزشی مناطق حاشیه ای و کمتر برخوردار با سایر نقاط را از جمله مظاهر عدالت آموزشی دانسته و اظهار داشت: با اجرای طرح مدرسه دبستان تلاش خواهد شد تا با آموزش مطالعه دقیق و یادگیری عمیق به دانش آموزان، بر کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی افزوده شود.
 فرماندار رشت کسب آمادگی های لازم جهت برگزاری حضوری کلاس ها در سال تحصیلی آینده را ضروری دانسته و تاکید کرد: پیش‌بینی و ساماندهی سرویس ایاب و ذهاب حدود ۱۵ هزار دانش‌آموز شهر رشت، نظارت بر عملکرد مطلوب سرویس ها و پیمانکاران و همچنین احراز صلاحیت فنی و اخلاقی رانندگان، مدنظر متولیان امر قرار گیرد.
  • منبع خبر : فرمانداری شهرستان رشت