رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گیلان از اجرای ۱۲ مرحله طرح امنیت محله‌محور برای پیشگیری از جرایم در محلات مختلف استان خبر داد.

سرهنگ محمد حجتی ، رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گیلان ، از اجرای ۱۲ مرحله طرح امنیت محله‌محور در محلات مختلف استان خبر داد و گفت:  امنیت محله‌محور  بخش مهمی از اقدامات پلیس پیشگیری در راستای انجام ماموریت‌ها است.

او افزود: در ۳ ماهه امسال ۱۲۷ محله از سوی کارشناسان انتظامی شناسایی و ۱۲ مرحله طرح امنیت محله‌محور در این محلات اجرا  شده است.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گیلان گفت: در ۳ ماه گذشته بیش از ۳ هزار سارق، ۶ هزار و ۲۰۰ فروشنده موادمخدر و معتاد، ۶۵۰ نفر از سربازان و مشمولان غایب، ۷۰۰ نفر هنجارشکن و مزاحم آسایش و آرامش مردم و ۱۹۰ اتباع غیرمجاز شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ محمد حجتی افزود: در این مدت همچنین، ۳ هزار و ۷۳۰ فقره انواع سرقت، بیش از ۳۳۰ کیلوگرم انواع موادمخدر و حدود ۹۴ هزار عدد انواع کالای‌های ممنوعه و قاچاق هم کشف و ضبط شده است.

او گفت:این افراد با تشکیل پرونده و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شده اند.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گیلان همچنین افزود: در ۳ ماهه نخست امسال، ۲۷۰ کلاس آموزشی در سطح مساجد، مدارس، مجتمع‌های تجاری، مسکونی و اصناف سراسر استان از سوی رده‌های پلیس پیشگیری برگزار و در همین راستا بیش از هزار و ۵۰۰ بسته آموزشی حاوی مطالب آموزشی، انتظامی و راه‌های پیشگیری از سرقت در بین جامعه هدف از طریق فضای مجازی با همکاری ادمین‌های شبکه‌های اجتماعی در شهرستان‌ها نشر و بازنشر داده شد.

سرهنگ حجتی در ادامه به فعالیت ۹ مؤسسه خدمات حفاظتی و مراقبتی در سطح استان اشاره و تصریح کرد: هدف از تشکیل این مؤسسات، ارتقاء ظرفیت و توان ناجا در پیشگیری از وقوع جرایم و ارائه خدمات انتظامی، حفاظتی و مراقبتی به مردم است.

 

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا