بر اساس برنامه ملی استقرار وگسترش واکسیناسیون کرونا حدود هزار نفر از افراد شاغل در آزمایشگاه های خصوصی استان گیلان واکسینه شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علًوم پزشکی گیلان ( وب دا)؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: بر اساس سند ملی گسترش واکسیناسیون و در ادامه واکسیناسیون کادر درمان بیمارستانهای استان، واکسیناسیون کارکنان موسسات پزشکی مشتمل بر آزمایشگاههای تشخیص طبی، مراکز جراحی محدود و مراکز تصویربرداری آغاز گردیده که طبق آمارها فقط در حوزه آزمایشگاه ها ۱۰۰۰ نفر شاغل و واجد شرایط واکسینه شده اند.

این در حالیست که تا کنون  ۱۱۳۰۰ نفر از کادر درمان مشتمل بر پرسنل بیمارستانی، دستیاران، کارورزان، دانشجویان رشته های پزشکی و پیراپزشکی عرصه بالین نیز واکسن دریافت کرده‌اند و واکسیناسیون افراد باقی مانده نیز در حال انجام است.

دکتر انوش دهنادی مقدم افزود : طبق سند ملی واکسیناسیون کووید _۱۹ فهرست گروه هایی که در هر مرحله واکسن را دریافت خواهند کرد به تدریج ابلاغ می شود .

وی در پایان خاطر نشان کرد: نوبت دوم تزریق افرادی که واکسن آسترازنکا دریافت کرده‌اند ۱۲ هفته بعد و سینوفارم نیز بیست و هشت روز بعد از تزریق اول است.