معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌ پزشکی گیلان در وبیناری که به مناسبت هفته ی ملی دیابت برگزار شد گفت: پویش شناسایی و بررسی وضعیت مبتلایان به دیابت در سراسر استان انجام‌ می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا)؛ وبینار دیابت با شعارمراقبت، دیابت امروز بیشتر از همیشهبه مناسبت هفته ی ملی دیابت به همت گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری ها و همراهی گروه های تغذیه و سلامت خانواده در محل معاونت بهداشتی دانشگاه برگزار شد.
دکتر آبتین حیدرزاده در این وبینار با بیان اینکه باید رصد دقیق تر و بیشتری برای شناسایی افراد مبتلا به دیابت در سراسر استان داشته باشیم اظهار کرد: طبق آخرین آمار، ۷۳ هزار فرد مبتلا به دیابت در سطح استان شناسایی شده اند که سهم روستانشینان در این ارقام نسبت به شهرنشینان بیشتر است.
وی افزود: با وجود شیوع کرونا، نباید از سایر مراقبت ها درباره ی سلامت مردم غفلت صورت گیرد.
معاون بهداشتی دانشگاه با اشاره به هفته ی ملی دیابت گفت: این هفته، بهانه ی خوبی برای رصد دقیقتری برای شناسایی و پس از آن، مراقبت افراد مبتلا به دیابت در سطح استان است و همه ی مراکز خدمات جامع سلامت در شهرها و روستاها موظف به اجرای پویش شناسایی و رصد دقیق افراد مبتلا به دیابت در سطح استان تا پایان سال هستند.
دکتر حیدرزاده تاکید کرد: باید از هر مداخله ای که می تواند دیابت را کنترل و کاهش دهد استفاده کنیم تا سلامت آینده ی جامعه را تامین کنیم.

  • منبع خبر : دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان