اجرای پویش ملی سلامت در سطح استان با حضور وبیناری مدیران شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های گیلان مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.
به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وب دا) ؛  در راستای اجرای پویش ملی سلامت، نشست وبیناری بررسی میزان اجرای این پویش ملی و رفع مسائل و مشکلات شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های گیلان با حضور دکتر سید محمود رضوانی- معاون بهداشتی دانشگاه، دکتر غلامرضا صادقی- مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی  و دکتر فائزه پورمدیر- کارشناس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.
در ابتدای این نشست، دکتر رضوانی با اشاره به اهمیت دقت و صحت در اطلاعات و بارگذاری آن ها در سامانه، بر افزایش سرعت اجرای پویش تاکید کرد و ضمن تقدیر از همه کارکنان حوزه  بهداشت دانشگاه  که در اجرای این پویش تلاش می کنند، پوشش ۱۰۰ درصدی غربالگری از جمعیت روستایی گیلان رادر طی روزهای باقیمانده تا پایان اجرای این پویش ، خواستار شد.
وی در پایان تاکید کرد؛  پس از شناسایی بیماران جدید مبتلا به دیابت و فشار خون بالا باید ارجاع به پزشک و رصد و مراقبت از آنها از سوی تمامی گروه های مربوطه مدنظر قرار گیرد.
دکتر غلامرضا صادقی نیز در ادامه این نشست، تخصیص اعتبارات پویش ملی سلامت را به شهرستان ها و همچنین، رفع کمبود تجهیزات را مطرح و آمار پوشش شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها در این پویش اعلام کرد.
در پایان از سوی مدیران شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها، اجرای پویش ملی سلامت در شهرستان های متبوع ، تحلیل شد.
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان