یوسف یزدانی سرپرست شهرداری رشت در جلسه صحن علنی شورای اسلامی ضمن ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ از رایزنی برای رفع هر چه سریعتر ابهامات بازگشایی کانال ژ۵ و تسریع در اجرای پروژه پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان خبر داد و گفت: هزینه‌های جاری شهرداری رشت در بودجه سال آینده سه درصد کاهش پیدا کرده است.
به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت ؛ یوسف یزدانی سرپرست شهرداری رشت روز شنبه یکم بهمن ۱۴۰۱ در جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر رشت اظهار داشت : ترافیک از جمله معضلاتی است که در شهر رشت وجود دارد به طوریکه همواره جزو مطالبات و دغدغه شورای اسلامی بوده و مشکلات زیادی را برای شهروندان به بار آورده است.
سرپرست شهرداری رشت با بیان اینکه برای مدیریت و ساماندهی بخشی از ترافیک شهری اقداماتی توسط شهرداری در دستور کار قرار گرفته است گفت: گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی اتوبوس، نوسازی تاکسیرانی و یا احداث کمربندی از جمله اقدامات شهرداری برای مدیریت ترافیک بود.
یزدانی با بیان اینکه عملکرد شهرداری در بحث احداث کمربندی ها مطلوب نبوده است به جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا که در کانال ژ ۵ انجام شد اشاره کرد و ابراز داشت: در مورد پروژه ژ ۵ چندین جلسه را با رئیس کل دادگستری و دادستان برگزار و از دستگاه قضایی درخواست کمک کردیم همچنین با هماهنگی‌های انجام شده جلسه‌ای را همین هفته با شرکت آب منطقه‌ای برگزار می‌کنیم تا پاره‌ای از اختلافاتی که در دو بند از تفاهم‌نامه وجود دارد برطرف شود.
وی با تاکید بر اینکه با بازگشایی مسیر کانال ژ۵ بخش اعظمی از ترافیک شهر رشت مدیریت می‌شود ادامه داد: از آنجا که مجوزات مربوط به احداث تقاطع غیرهمسطح میدان ولیعصر (عج) هم صادر شده و عنقریب به دست شهرداری رشت خواهد رسید و باید فرآیند تجهیز کارگاه انجام شود قطعا گره‌ای به گره‌های ترافیکی شهر افزوده میشود بنابراین بازگشایی کانال ژ۵ برایمان بسیار حائز اهمیت است.
سرپرست شهرداری رشت در ادامه به موضوع ماندگاری گردشگر در سطح شهر اشاره نمود و اضافه کرد: متاسفانه در داخل شهر فضایی برای اسکان مسافر و یا جایی را که مسافران برای بازدید از آن ترغیب بشوند نداریم.
یزدانی با بیان اینکه روزهای گذشته به اتفاق مدیرکل منابع طبیعی گیلان از پارک ۵۰۰ هکتاری لاکان بازدیدی به عمل آورده است یادآور شد: این پارک پنج سال در اختیار شهرداری بود اما متاسفانه کار خاصی در آن انجام نشد اما در همین یک ماه اخیر توانستیم با یک رویکرد جدید نسبت به شن‌ریزی و احداث لاین تردد آن اقدام و مبالغی را هم برای تامین مصالح به پیمانکار پروژه پرداخت نماییم.
وی از انعقاد قرارداد روشنایی پارک ۵۰۰ هکتاری لاکان خبر داد و تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده‌ و با حمایت شورای اسلامی امیدواریم بتوانیم برای جذب سرمایه‌گذار‌ و افزایش سرانه فضای سبز از یک و نیم متر تا هفت و نیم متر، پارک‌۵۰۰ هکتاری لاکان را به صورت ۳۰ ساله در اختیار بگیریم.
سرپرست شهرداری رشت در مورد تالاب عینک هم افزود: با پیگیری‌هایی که در شرکت آب منطقه‌ای، منابع طبیعی و دادگستری استان گیلان انجام دادیم انتظار داریم بتوانیم تا ماه آینده تالاب را تحویل گرفته و برای سرمایه‌گذاری در محدوده آن برنامه‌ریزی نماییم.
یزدانی اذعان داشت: در مورد احداث سرویس بهداشتی در پیاده راه فرهنگ نیز با وجود برگزاری چندین مرحله مناقصه، به علت شرایط خاص آن پیمانکاری برای مشارکت در پروژه استقبال نکرد و به زودی با تمهیداتی که اندیشه شده است رفع مشکل خواهد شد و عملیات ساخت شروع می شود.
وی اضافه کرد: تمام تلاش شهرداری رشت این است که بتواند در راستای دغدغه اعضای شورای اسلامی به عنوان نماینده محترم مردم و رفع مشکل شهروندان قدم بردارد.
سرپرست شهرداری رشت در ادامه به موضوع تقدیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری به شورای اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: در خلال تهیه و بررسی لایحه بودجه سالانه، شهرداری و شورای اسلامی با کمک هم نقشه راه شهر رشت را برای سال آینده ترسیم خواهند کرد.
یزدانی ضمن قدردانی از زحمات حوزه‌های معاونت برنامه‌ریزی و معاونت مالی شهرداری برای تدوین لایحه بودجه ادامه داد: رقم بودجه‌ سال ۱۴۰۲ سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که نسبت به بودجه سال ۱۴۰۱حدود ۷۳ درصد افزایش دارد.
وی عنوان کرد: در سال گذشته حدود ۴۶ درصد از بودجه شهرداری مربوط به هزینه‌های جاری بود اما در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری رشت، این سهم سه درصد کاهش پیدا کرده و با ۴۳ درصد به رقم هزار و ۵۲۰ میلیارد تومان رسیده است.
سرپرست شهرداری رشت اذعان کرد: برای سال آینده، هزینه‌های شرکتهای رفت و روب و فضای سبز شهرداری رشت در ردیف بودجه جاری پیش‌بینی شده است.

یزدانی با اعلام این خبر که سهم بودجه عمرانی شهرداری رشت در لایحه بودجه ۱۴۰۲ حدودا ۵۷ درصد است گفت: برای پروژه‌های عمرانی سال آینده معادل هزار و ۹۸۰ میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شده است همچنین منابع بودجه درآمدی مناطق هم هزار و ۷۷۷ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که ۵۱ درصد کل بودجه شهرداری را شامل می‌شود.

  • منبع خبر : شهرداری رشت