دستگاه انتقال ماده بودارکننده به مخزن دستگاه بوداركننده خطوط گاز (اودرانت لودر)، با حمایت شرکت گاز استان گیلان و همت مهندسین این شركت ساخته و پس از اخذ گواهینامه های مختلف در وندورلیست کالای شرکت ملی گاز ایران قرار گرفته و در رویداد مدیریت بحران «ایران قوی» به نمايش گذاشته شد.

به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از روابط عمومی گاز گیلان، نخستین رویداد مدیریت بحران «ایران قوی» صبح سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر کشور در باغ موزه ملی دفاع مقدس گشایش یافت و محمد مخبر به همراه احمد وحیدی از غرفه شرکت ملی گاز ایران و دستگاه فناور اودرانت لودر ساخته شده توسط مهندسین شرکت گاز گیلان بازدید به عمل آوردند.

عیسی جمال نیکویی مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در این خصوص اظهار داشت: دستگاه اودرانت لودر بسیار بهینه تر و ارزان تر از مشابه خارجی می باشد و در این رویداد مورد توجه مسئولین و بازدید کنندگان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه دستگاه بومی اودرانت لودر سبب رفع مشکلات تزریق دستی مرکاپتان شده است، گفت: با توجه به تغییر فرایند در دستگاه جدید و حذف جریان گاز ورودی و استفاده از گاز نیتروژن، با ایمنی ذاتی، ریسک فرایندی آن کاهش پیدا کرده و امکان وقوع رویداد و حادثه در آن حذف شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان مزایای این دستگاه را کاربری ساده، هزینه نگهداری پایین، ایمنی بالا، فشار کاری زیر ۶ PSI، حمل و نقل آسان، استفاده از قطعات موجود در داخل کشور، پایین بودن قیمت دستگاه نسبت به نمونه خارجی، استهلاک کم دستگاه به علت استفاده از لوله و اتصالات استیل و شیلنگ های فشار قوی و عدم وجود محدودیت زمانی برای استفاده های متعدد عنوان کرد.

جمال نیکویی در پایان با تقدیر از سازندگان این دستگاه ابراز امیدواری کرد تا با استفاده بهتر از ظرفیت های مهندسان داخلی در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و شکوفایی هرچه بیشتر صنایع گام های مؤثرتری برداشته شود.

لازم به ذکر است رویداد مدیریت بحران «ایران قوی» به همت سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شده و هدف از آن توسعه زیرساختی مدیریت بحران با محوریت رشد و توسعه دانش و فناوری است.

  • منبع خبر : شرکت گاز استان گیلان