مدیرکل آموزش و پرورش گیلان، کلیه برنامه های مدارس را براساس تصمیمات ستاد ملی کرونا دانست و تصریح کرد: مقرر شده از نیمه دوم آبان اقدام به آموزش حضوری دانش آموزان متوسطه دوم در مدارس زیر ۳۰۰ نفر کنیم که شامل مدارس شهری و اطراف شهرها می شود.

مدتی است که برنامه واکسیناسیون آغاز شده و سنین ۱۲ تا ۱۸ سال در حال واکسینه شدن هستند و یکی از برنامه‌های اصلی این است که همه جامعه هدف ما واکسینه شوند لذا طبیعتا با این شرایط در درجه اول بازگشایی مدارس متوسطه دوم را از نیمه آبان خواهیم داشت و سپس مدارس متوسطه اول از آذر دایر می شوند.

محمد رحمتی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز آموزش حضوری دانش آموزان گیلانی از ابتدای مهرماه امسال، اظهار کرد: براساس تعهدی که به اولیای دانش آموزان داده بودیم، آموزش حضوری تدریجی را برای کلاس های زیر ۱۵ نفر شروع کردیم.

وی با بیان اینکه از نیمه دوم مهرماه آموزش حضوری برای کلاس های زیر ۳۰ نفر نیز آغاز شده است، افزود: آموزش حضوری غالبا در مدارس روستایی و عشایری آغاز شده و تاکنون گزارشات خوبی از روند بازگشایی ها داشتیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان، کلیه برنامه های مدارس را براساس تصمیمات ستاد ملی کرونا دانست و تصریح کرد: مقرر شده از نیمه دوم آبان اقدام به آموزش حضوری دانش آموزان متوسطه دوم در مدارس زیر ۳۰۰ نفر کنیم که شامل مدارس شهری و اطراف شهرها می شود.

رحمتی، با بیان اینکه مدارس متوسطه اول از اول آذر دایر خواهد شد، گفت: تصمیم گیری درباره آموزش حضوری مداری ابتدایی شهری متعاقبا اعلام می شود.

وی از اولیای دانش آموزان خواست نگران رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس نباشند و اضافه کرد: حضور دانش آموزان در مدارس براساس نوبت بندی و حضور حداقلی و رعایت فاصله گذاری فیزیکی و ضد عفونی کلاس ها و لوازم و استفاده از ماسک خواهد بود و لذا در صورت عدم شکل گیری پیک بعدی، در مدارس مشکلی نخواهیم داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان، با اشاره به گذشت ۴۰ روز از ساب تحصیلی جدید و وضعیت خوب آموزش حضوری، یادآور شد: رعایت پروتکل های بهداشتی خط قرمز مدیران مدارس است و خوشبختانه وضعیت خوبی در مدارس روستایی و عشایری داریم. قطعا در مرحله دوم بازگشایی مدارس نیز رعایت پروتکل های بهداشتی صورت می گیرد و اولیای دانش آموزان می توانند اولین ناظر مدارس باشند.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون هم در حوزه فرهنگیان و هم در حوزه دانش آموزان گیلان بسیار مناسب است، عنوان کرد: در حال حاضر ۹۶ درصد دانش آموزان دوز اول واکسن خود را دریافت کرده اند. براساس دستورالعمل های ستاد ملی کرونا همه کارکنان و معلمان و کادر اداری مدارس مکلف به تزریق واکسن هستند و در صورت عدم واکسینه شئن باید هر هفته دو بار تست کرونا دهند ال شاهد افزایش ایمنی در مدارس باشیم.

رحمتی، با اشاره به الزامی شدن آموزش حضوری به دنبال بازگشایی مدارس، خاطرنشان کرد: تجربه موفقی در آموزش مجازی داریم و خوشبختانه زیرساخت «شاد» وجود دارد، اما اگر بازگشایی اتفاق بیفتد، دانش آموزان ملزم به حضور در مدارس هستند.

وی از توزیع ۴۰۰۰ تبلت و گوشی موبایل بین دانش آموزان نیازمند روستایی و عشایری خبر داد و گفت: اعتبار خوبی نیز برای تهیه تبلت و گوش موبایل در مظر گرفته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان، افت تحصیلی و کاهش کیفیت آموزش در کلاس های مجازی را طبیعی دانست و اظهار کرد: هیچ چیزی جای آموزش حضوری را نمی گیرد، اما در روزهای شیوع کرونا نمی توانستیم دست روی دست بگذاریم و زیرساخت های خوبی برای آموزش غیر حضوری فراهم کردیم.

دکتر آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز واکسیناسیون دانش آموزان بالای ۱۲ سال از یک ماه گذشته، اظهار کرد: در نخستین روزهای تزریق واکسن شاهد شک و تردید والدین بودیم که ناشی از شایعات فضای مجازی بود.

وی ترس خانواده ها از تزریق واکسن برای دانش آموزان را ناشی از عدم آگاهی نسبت به واکسن دانست و گفت: اکنون اولیا نسبت به بی خطر بودن واکسن کرونا آگاهی و اطلاع پیدا کردند و شاهد استقبال از واکسیناسیون هستیم.

معاون علوم پزشکی گیلان، از واکسیناسیون بیش از ۹۵ درصدی دوز اول و بیش از ۶۰ درصدی دوز دوم دانش آموزان خبر داد و یادآور شد: تا سه هفته دیگر شاهد واکسیناسیون بالای ۹۰ درصدی دانش آموزان در نوبت دوم خواهیم بود.

حیدرزاده، شهرستان های لنگرود، رودسر و لاهیجان را پیشتاز واکسیناسیون هر دو دوز دانش آموزان دانست و متذکر شد: استان گیلان در واکسیناسیون دانش آموزان پیشتاز است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا