استاندار گیلان تصریح کرد: باید دقت و نظارت جدی در کیفیت و عرضه کالاهای مورد نیاز مردم در تنظیم بازار صورت گیرد چراکه دولت برای این بخش یارانه می پردازد و باید کالای با کیفیت مطلوب به دست مردم برسد.

به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از ایرنا- ، اسدالله عباسی استاندار گیلان  عصر شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ در جلسه ستاد تنظیم بازار استان، تجربه این ستاد و کمیته اقدام مشترک در سال گذشته را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: نباید نرخ‌گذاری اقلام به گونه‌ای باشد که گرانی‌ها به مردم آسیب وارد کند.

وی خواستار برقراری تعاول و توازن بین عرضه و تقاضا شد و اضافه کرد: سازمان صنعت، معدن تجارت، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف با همکاری اتحادیه شرکت‌های تولیدی و نیز همکاری اتاق تعاون از ۱۸ تا ۲۸ اسفند نمایشگاه عرضه مستقیم کالا را در مرکز استان دایر کند و در آن کالای مورد نیاز مردم با قیمت مناسب عرضه شود.

وی تصریح کرد: مردم معمولا با نگاه قیمت مناسب و کیفیت خوب و بالای کالاهای عرضه شده به نمایشگاه مراجعه می کنند از این‌رو این امر نیازمند نظارت مستمر از سوی دستگاه های نظارتی است.

وی خاطر نشان کرد: در مورد سفره، درآمد و معیشت مردم باید وقت بیشتری گذاشته شود چراکه امروز مردم در شرایط سخت اقتصادی قرار دارند لذا مسئولان دقت کنند با سفره و آبروی مردم بازی نشود.

عباسی از فرمانداران شهرستانهای استان خواست تا برای جذب سهمیه مرغ و گوشت مورد نیاز مردم تلاش بیشتری کنند و افزود: دام زنده مورد نیاز کشتارگاه‌ها هم باید به حد نیاز وارد شود.

وی ادامه داد: از سویی به میزان تقاضای بازار جوجه ریزی انجام شود و در صورتی که واحدهای تولیدی کمتر از ظرفیت واحد اقدام به جوجه ریزی و عرضه مرغ به بازار کنند موارد تخلف به استانداری اعلام شود.

وی در ادامه با تاکید بر استفاده از ظرفیت بسیج اصناف و دهیاران در بازرسی و نظارت بر بازار گفت: در خصوص کمبود خمیر مایه مورد مصرف نانوایی‌ها نیز باید به سرعت این کالا به میزان مصرف وارد شود تا امنیت غذایی مردم تامین و تضمین شود.

وی تصریح کرد: در مورد کیفیت نان مورد نیاز مردم در سطح استان نیز نظارت لازم انجام شود تا شاهد عرضه نان با چند نرخ مختلف نباشیم و بر کمیت و کیفیت نان‌های عرضه شده نیز نظارت جدی صورت گیرد تا مردم گیلان در ایام تعطیل و هنگام ورود مسافران نوروزی با مشکل تامین نان مواجه نشوند ضمن آنکه شهرستان‌ها هم هماهنگ با مرکز استان اقدام مشترک انجام دهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اجرای طرح های نظارتی ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: این سازمان در ۲ بخش کالا و خدمات این را اجرا می‌کند که در بخش کالا بر قیمت گوشت، مرغ و تخم مرغ، لبنیات، پنیر، پوشاک، کیف و کفش، میوه، آش و حلیم، شیرینی و آجیل و زولبیا و بامیه نظارت ها تشدید کرده است.

تیمور پورحیدری تصریح کرد: در بخش خدماتی نیز بر نرخ حمل و نقل درون و برون شهری، هتل‌ها و مهمانپذیرها، رستوران‌های بین راهی، نمایندگی‌های ایران خودرو و سایپا، خدمات خشکشویی و کارواش نظارت می‌کند.

وی در ادامه نظارت بر فروشگاههای بزرگ و زنجیره‌ای، انبارها و سردخانه‌ها، مراکز عمده نگهداری کالا و نیز شرکتهای پخش و زنجیره ای تامین تا توزیع را نیز در قالب این طرح جدی و گسترده خواند.

وی در ادامه از توزیع ۲۰۰ تن مرغ منجمد با قیمت حدود ۴۵ هزار تومان خبر داد و افزود: در این راستا ۳۴۷ تن گوشت منجمد گوساله که قیمت گردن و سردست ۱۵۰ هزار تومان، راسته ۱۶۰ هزار تومان، قلوه گاه ۱۳۰ هزار تومان تعیین شده نیز عرضه خواهد شد.

وی اضافه کرد: ۳۳۰ تن شکر خانوار هر بسته یک کیلو گرمی به قیمت ۲۱ هزار تومان و هزار و ۱۸۳ تن برنج هندی هر کیلوگرم ۳۵ هزار تومان در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

  • منبع خبر : ایرنا