مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان کرد: پویش استانی «اعتماد بیدار» به دلیل استقبال شایان شهروندان بار دیگر تا پایان اسفندماه تمدید شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی افزود: تاکنون یک هزار و ۴۱۱ اثر به دبیرخانه این پویش ارسال شده است.

وی با اشاره به برگزاری پویش استانی «اعتماد بیدار» با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و مجتمع فرهنگی دیجیتال خاتم‌الانبیا(ص) گفت: شناسایی طرح‌ها و ایده‌های جدید در راستای افزایش اعتماد اجتماعی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این پویش فرهنگی است.

فاضلی با توجه به نقش مهم فعالیت‌های فرهنگی در جامعه و نهادینه کردن یک مؤلفه، بیان کرد: در راستای اجرای این پویش تلاش می شود از طرح‌های نوآورانه و خلاق جوانان گیلانی برای افزایش و ارتقای اعتماد اجتماعی استفاده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان اسفندماه آثار خود را از طریق بارگذاری در شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های نشر محتوا با هشتگ «اعتماد بیدار» و ارسال لینک آن به دبیرخانه به آدرس guilanpuyesh.ir در این پویش شرکت کنند.

وی با اشاره به شرایط و ملاک‌های ارزیابی و انتخاب آثار برگزیده، گفت: بیشترین بازنشر و دیده‌شدن و همچنین خلاقانه‌ترین اثر از مهم‌ترین ملاک انتخاب آثار برگزیده است.

فاضلی به محورهای تولید آثار نیز اشاره و اضافه کرد: اعتماد نهادی، اعتماد به نهادهای آموزشی، اعتماد به سازمان‌های دولتی، اعتماد به نهادهای مذهبی، اعتماد به نهادهای اقتصادی، اعتماد بین فردی، اعتماد به خانواده و آشنایان، اعتماد به همشهریان هم وطنان و سایر مردم از محورهای این پویش است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه آثار تولید شده باید در چهار قالب ویدئو، تصویر، متن و صوت تهیه و ارسال شود، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در قالب فیلم کوتاه، موشن گرافی، انیمیشن، عکس، پوستر، اینفوگرافی، نقاشی و کارتون، یادداشت، قطعه ادبی، دلنوشته، پادکست و انواع فایل‌های صوتی تهیه و ارسال کنند.