معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به اسکان اضطراری ۱۵۰ نفر از راه ماندگان در پی بارش برف گفت: نیروهای امدادی آماده خدمات رسانی هستند.

به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از روابط عمومی هلال احمر گیلان ؛ کمیل پرناک با اشاره به بارش برف در مناطق مختلف در شهرستان‌های آستارا ، فومن و ماسال تاکنون به ۱۵۰ نفر از شهروندان در آستارا امدادرسانی شده است، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر تا عادی شدن شرایط به امداد رسانی خود ادامه می‌دهد.

معاون امداد و نجات هلال احمر گیلان در ادامه با بیان اینکه اسکان مسافران در خانه هلال (مسجد حضرت محمد رسول الله «ص») آستارا انجام شده است گفت: نجاتگران جمعیت هلال احمر گیلان در عملیات‌های مختلف از آغاز بارش برف اقدام به کمک به هموطنان و شهروندان کرده‌اند.

وی توزیع اقلام مورد نیاز را از دیگر اقدامات این جمعیت در این مدت دانست و افزود: در میان ۱۵۰ نفر از افرادی که اسکان داده شده اند ، ۷ کیلو غذای گرم عدسی، ۱۲۰۰ قرص نان در قالب ۱۲۰ بسته ۱۰ عددی ، کنسرو لوبیا ۵۰ قوطی ، پتو ۶۰ تخته ، پنیر ۱۷ بسته ، خرما ۴ کیلو در قالب ۴ بسته و چای کیسه ای ۸ بسته توسط ۴ تیم امدادی به همراه خودروهای کمک دار و توان عملیاتی ۱۲ نفر کارمند و نجاتگر توزیع شده است.

پرناک با اشاره به اینکه کلیه پایگاه‌های امداد و نجات در حالت آماده باش قرار دارند، ادامه داد: ندای امداد به شماره ۱۱۲ بصورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات و حوادث احتمالی از سوی مردم شریفمان می‌باشد. وی با تاکید بر خودداری هموطنان از سفرهای غیرضروری، تصریح کرد: با توجه به احتمال یخ زدگی جاده‌ها و معابر ، هموطنان در صورت امکان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

  • منبع خبر : هلال احمر گیلان