مدیرکل زندان های گیلان، یکی از دغدغه های ریاست سازمان زندان ها را ایجاد اشتغال و سرکشی از خانواده های زندانیان بیان کرد و افزود: به یاری خداوند تعداد ۲۰۰۰ نفر مددجو در ۶۹ کارگاه مشغول به فعالیت هستند.

رضا محمدی اصل در بازدید سرزده از زندان مرکزی و کانون اصلاح و تربیت رشت، ضمن دیدار با خانواده های زندانیان، حفظ کرامت مددجویان و خانواده های آنان را سرلوحه امور زندانبانی دانست و اظهار کرد: انسجام، وحدت و یکدلی رمز موفقیت برای اجرایی شدن برنامه های تدوین شده سازمان زندان ها و رسیدن به قله برنامه های اصلاحی و تربیتی است.

وی یکی از دغدغه های ریاست سازمان زندان ها را ایجاد اشتغال و سرکشی از خانواده های زندانیان بیان کرد و افزود: به یاری خداوند تعداد ۲۰۰۰ نفر مددجو در ۶۹ کارگاه مشغول به فعالیت هستند و با دریافت دستمزد از این مسیر، حتی در دوران تحمل کیفر هزینه های خانواده های خود را تامین می کنند.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی گیلان، با اشاره به وضعیت این ۶۹ کارگاه، خاطرنشان کرد: با کمک دیگر نهادها توانستیم بخش مرغداری را در زندان ها با شش سوله فعال و بیش از ۱۲ هزار قطعه مرغ در هر دوره به بازار عرضه کنیم. درآمد به دست آمده نیز مستقیم به زندانی تعلق می گیرد که این روش می تواند آرامش زندانی و خانواده او را در زمان تحمل حبس فراهم کند.

محمدی اصل، با بیان اینکه اکثر مددجویان بدون هیچ مهارتی در زندانها پذیرش می شوند و تحت آموزش قرار می گیرند، گفت: ۱۰ در قالی در زندان ها داریم که مددجویان با بافتن فرش های ابریشمی می توانند خرج خانواده های خود را تامین کنند.

وی اضافه کرد: در مجتمع کشت و صنعت رشت نیز که حدود ۳۰ هکتار مساحت دارد و بالغ بر ۱۵ هکتار آن استخر ماهیان گرمابی است، مددجوبان مشغول به کار هستند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا