حسابرسی داخلی یکی از ارکان اساسی محیط کنترلی است که نسبت به اعمال نظارت و کنترل بر مجموعه فعالیت های مالی، غیر مالی، عملیاتی شهرداری یا اجزای آن اقدام می کند.

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، سرپرست جدید مدیریت حسابرسی شهرداری رشت با قدردانی و تشکر از مدیریت پیشین که با وجود دشواری های متعدد حرفه ای و شغلی از عهده وظایف برآمده است، گفت: مهمترین وظیفه حسابرسی داخلی در وضعیت کنونی، اصلاح ساختار حسابرسی و ایجاد همکاری و مشارکت همکاران مجموعه شهرداری است.

مدیریت جدید حسابرسی شهرداری رشت سپس اضافه کرد: حسابرسی داخلی یکی از ارکان اساسی محیط کنترلی است که نسبت به اعمال نظارت و کنترل بر مجموعه فعالیت های مالی، غیر مالی، عملیاتی شهرداری یا اجزای آن اقدام می کند.

چراغی گفت: حسابرسی داخلی در شهرداری رشت، ارزیابی مستقل نسبت به عملیات واحد های مختلف سازمانی شهرداری به منظور بررسی کفایت و اثر بخشی سیستم کنترل های داخلی و همچنین سنجش کارآمدی استفاده از منابع و گزارش نتایج حاصله به شهردار محترم برای بهره برداری در جریان اداره بهینه امور اعمال خواهد نمود.

وی در ادامه افزود: از دیدگاه کلان، تامین نیازهای اطلاعاتی شهردار شامل تمام موضوعات و محورهای فعالیت شهرداری در حوزه عملیاتی در دستور کار حسابرسی داخلی شهرداری قرار می گیرد.

چراغی با تاکید بر اهمیت اعمال نظارت های مستمر به وسیله مراجع کنترلی درون سازمانی بر بی طرفی و حقیقت گویی تاکید نمود و اهم برنامه های خود را نیز در این مدیریت به این شرح اعلام کردند:

– تدوین و استقرار فرایند کنترل داخلی جهت نیل به اهداف سازمان

– تشکیل کمیته حسابرسی به عنوان کمیته ای نظارتی، پایشگری و مشاوره ای در شهرداری

– استقرار حسابداری تعهدی و جایگزینی آن با حسابداری نقدی

– تشکیل کار گروه های مختلف برای رسیدن به اهداف حسابرسی داخلی

– اصلاح فرآیندها و نظارت مستمر بر اجرای آنها

– تهیه و تنظیم تقویم برنامه سالانه ۱۳۹۹ و چشم انداز ۱۴۰۰

– گزارشگری حسابرسی شامل مستند کردن و ارایه نتایج حاصل از اجرای عملیات حسابرسی

https://marjaonline.ir/

  • منبع خبر : پایگاه خبری شهرداری رشت