استاندار گیلان با اشاره به فرمایشات روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با جامعه کارگران سراسر کشور گفت: اعتبارات بانکی به سمت تولید هدایت شود؛ مسئولان بانکی باید توجه و اقدام کنند که این کار به درستی انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین روابط عمومی استانداری گیلان؛اسدالله عباسی پیش از ظهر (پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و هماهنگی بانکهای استان گیلان که با حضور و سخنرانی آیت الله غلامرضا مصباحی مقدم، نماینده مجلس خبرگان رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همراه بود، افزود: بانکها باید منابع حاصل از فعالیت اقتصادی و تولیدی را در استان بکار گیرند و درآمد ها در استان گردش داشته باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: مدیران بانکی با پیگیری این امور جذب سرمایه داشته باشند تا واحدهای اقتصادی رونق گرفته و واحدهای کوچک اقتصادی جانی دوباره بگیرند.

عباسی شراط تحقق اهداف پیش بینی شده در شعار سال را تعامل منطقی مجموع بانکها و دست اندرکاران دولتی با بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال همراه با تامین سرمایه در گردش بنگاه های تولیدی از جمله الزاماتی است که امسال نیز به طور جد در دستور کار قرار می گیرد.

وی در ادامه با تاکید بر پیگیری روند احداث میدان میوه و تره بار جدید در مرکز استان، گفت: این موضوع در اولویت کار ما قرار دارد و اگر در احداث بازار جدید میدان میوه و تره بار کوتاهی صورت گرفته و یا پیشرفت کار کند است این موضوع مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

*سرمایه های راکد مردم را باید وارد عرصه تولید کرد

نماینده مجلس خبرگان رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این جلسه گفت: با شناسایی ظرفیت هایی که بازدهی بالایی دارند بخشی از مردمی که سرمایه راکد دارند را وارد عرصه تولید کرد.

آیت الله غلامرضا مصباحی مقدم با اشاره نامگذاری سال ۱۴۰۳ به “جهش تولید با مشارکت مردم”، افزود: برای دستیابی به جهش تولید نخست باید ظرفیت های قابل جهش را شناسایی کرد، چون از همه فعالیت ها نمی توان انتظار جهش داشت؛ جهش تولید زمانی معنا می یابد که تولیدی با بازدهی ۱۰۰ در صد بتواند بازگشت سرمایه داشته باشد و این در حوزه های محدودی امکانپذیر است.
وی در ادامه با اشاره به ابلاغ سیاست های اقتصاد دریا محور درسال گذشته از سوی مقام معظم رهبری، گفت : این سیاست ها ظرفیت بزرگ جدیدی در اختیار ما قرار می دهد که پیش از این از آن بدرستی مورد استفاده قرار نگرفته بود، ایران اسلامی در شمال کشور و در سه استان شمالی از نعمت دریا برخورد است اما ظرفیت های قابل بهره برداری از دریا در این سه استان چندان مورد استفاده قرار نگرفته است.
آیت الله مصباحی مقدم افزود: ظرفیت تولید پروتئین از دریا به صورت طبیعی تامین می شود اما در این بخش امکان جهش با استفاده از روش های جدید تولید پروتئین مانند اجرای پروژه پرورش ماهی در قفس وجود دارد. می توان با فراهم کردن بستر سرمایه گذاری در این بخش برای جوانان مشتاق؛ جهش تولید را در اقتصاد دریامحور کلید زد.
وی بیان کرد: در خصوص استفاده صحیح از ظرفیت گردشگری دریا نیز می‌توان در سواحل ایران هزاران شغل ایجاد کرد، دریای بزرگ شمال کشور به خوبی امکان گردشگری را برای ما فراهم کرده است مردم نیز برای بهره مندی از این ظرفیت استقبال خوبی از خود نشان داده اند.
وی تصریح کرد: در کشور ما بستر برای شکوفایی اقتصاد دریامحور در حوزه کشتیرانی و کشتی سازی نیز فراهم است، حمل و نقل دریایی ارزانترین شیوه جابجایی بار و مسافر است؛ حال که روابط ایران با کشورهای حاشیه دریای خزر بهبود یافته و مقدمات استفاده از روبل و ریال برای ۲ کشور ایران و روسیه فراهم شده است باید بتوانیم با استفاده از این ظرفیت صادرات محصولات ایرانی به روسیه را افزایش دهیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از سرمایه گذاران بخش خصوصی و فعالان اقتصادی خواست تا نگاه خود را به کسب و کار و فعالیت اقتصادی، بر محور توسعه قرار دهند و به یک حوزه سرمایه گذاری بسنده نکنند.
آیت الله مصباحی مقدم با تقدیر از حماسه نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در انتقام از رژیم صهیونیستی، گفت: این عملیات ورق جدیدی در جایگاه نظام جمهوری اسلامی ایران پدید آورد.
نماینده مجلس خبرگان رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: قدرت بازدارنگی انقلاب اسلامی و قدرت پاسخگویی ایران به غربی ها بسیار بالا است و این از تدابیر دیرینه مقام رهبری است که بیش از ۳۰ سال تمهید مقدمات کردند و ایران را از کشوری وابسته به تسلیحات نظامی و واردات مهمات به کشوری قدرتمند که در مرز فناوری های پیشرفته جهانی است و به گونه ای عمل شده که قدرت بازدارندگی را برای کشور به عمل آورده و این ضربه که زده شد عزت آفرین بود.

  • منبع خبر : استانداری گیلان