مدیرکل منابع طبیعی گیلان با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی طرح های آبخیزداری استان، گفت: تا پایان امسال ۲۰ طرح در گیلان به بهره برداری می رسد که مهمترین آنها در شهرستان های رودسر، آستارا، شفت و املش است.

محسن یوسف پور با اشاره به اعتبارات طرح های آبخیزداری استان گیلان، اظهار کرد: امسال ۳۶.۵ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های منابع طبیعی استان تخصیص یافته است که عمده آن از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در حوزه آبخیزداری است.

وی با بیان اینکه ۲۲.۵ میلیارد تومان از اعتبار مذکور برای اجرای ۳۷ طرح آبخیزداری و هفت طرح مرتع داری هزینه می شود، گفت: تاکنون شش میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان معادل ۳۰ درصد اعتبارات ابلاغی به استان اختصاص یافته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به اجرای طرح های آبخیزداری در ۲۰ حوضه آبخیز گیلان، تصریح کرد: بندهای گابیونی، خشکه چین ملاتی و چپری، نهال کاری، بذرکاری، بذرپاشی، کپه کاری و تراس بندی در دامنه ها از طرح های آبخیزداری است که در گیلان اجرا می شود.

یوسف پور از اجرای طرح های آبخیزداری مذکور در مناطق جنگلی و مراتع شهرستان های صومعه سرا، فومن، تالش، ماسال، شفت، آستارا، رودبار، املش، رضوانشهر و رودسر خبر داد و اضافه کرد: شاهد پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه های آبخیزداری استان هستیم.

وی با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی برخی از طرح های آبخیزداری و مرتع داری استان، متذکر شد: تا پایان امسال ۲۰ طرح در گیلان به بهره برداری می رسد که مهمترین آنها در شهرستان های رودسر، آستارا، شفت و املش است.

مدیرکل منابع طبیعی گیلان کنترل سیلاب، تغذیه سفره های آب‌های زیرزمینی، افزایش دبی چاه‌ها و قنات ها، توسعه کشاورزی و افزایش پوشش گیاهی را از مهمترین مزایای اجرای طرح های آبخیزداری دانست و اظهار کرد: گیلان جزو استان های سیلخیز کشور است، اما در سیلاب بهار ۹۸ دچار حادثه نشدیم که نشان دهنده اهمیت اجرای پروزه های آبخیزداری است. https://marjaonline.ir/

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا