برای موضوعات اساسی درصدی از بودجه جاری به بودجه عمرانی انتقال یابد
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر رشت، در یکصد و نودمین جلسه شورای شهر رشت سید امیرحسین علوی عضو شورای شهر رشت با تبریک فرارسیدن عید سعید مبعث، گفت: این روز بزرگ را به مسلمانان جهان تبریک عرض می‌نمایم و امیدوارم از برکات این عید مبارک بهره‌مند شویم.
وی ادامه داد: با توجه به شروع ثبت‌نام انتخابات شوراهای اسلامی شهر، جوانان اهل‌فن و متخصص این شهر می‌بایست خود را بر دو وجه انتخابات چه در حضور به‌عنوان کاندیدا و چه در حضور پای صندوق‌های رأی آماده کنند. تجربه دو دور عضویت در مجموعه شورای اسلامی به بنده درس‌های بسیاری آموخت که یکی از آن‌ها تأثیر مستقیم حضور در سرنوشت مردم این شهر هستند.
علوی اضافه کرد: این برازنده شهر ما نیست که برخی شهرها دیرتر از ما مدیریت شهری را آغاز کردند و اکنون هم‌تراز با ما یا از ما جلوتر هستند، این موضوع به‌جایی باز می‌گردد که افراد دارای تخصص به شورا بیایند و بتوانند به شهرشان خدمت کنند. قطعاً شهر رشت بجای سخنران به افراد متخصص نیاز دارد و اگر مجموعه بالادستی ببیند که شورا توانایی و تخصص لازم را دارد، قطعاً کمک خواهد کرد تا کارها به شکل بهتری پیش برود.
عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به آغاز اقدامات لازم در شورای پنجم شهر، گفت: شورای اسلامی شهر در خصوص شیوه‌نامه زمین‌های نسقی را تهیه‌کرده است که می‌بایست فرمانداری شهرستان نیز نظر خود را اعلام نماید. پیشنهاد بنده بر این است که برای ساختمان‌های این‌چنینی با نظام‌مهندسی ساختمان از تخفیف ویژه‌ای در سخت و ساز مواجه شوند و با شهرداری رشت نیز مکاتبه‌ای برای تخفیف ویژه در املاک نسق ساز در نظر گرفته شود.
وی تأکید کرد: این دو نامه در کنار شیوه‌نامه تصویب‌شده توسط شورا می‌تواند کمک بسیاری برای ترغیب شهروندان به ساخت‌وساز اصولی و قانونی نماید. اینکه در دو سال گذشته چه اتفاق افتاده است که ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهر رشت این‌چنین پیش رفته است سؤالی است که باید در خصوص آن بررسی‌های بسیاری انجام داد، اما اکنون ما با این وضعیت مواجه هستیم. سؤال مشخص بنده بر این است که اگر این ساختمان‌ها بجای ۵ طبقه ۳ طبقه می‌ساختند در کمیسیون ماده صد برای آنان حکم تخریب صادر می‌شد؟ قطعاً خیر، پیشنهاد بنده بر این است که مکاتبه‌ای با شهرداری انجام شود که نسبت به وضعیت موجود موضوعات بررسی شود و کل ساختمان با تخریب مواجه نشود، این موضوع باعث می‌شود از هدر رفت منابع جلوگیری شود.
سید امیرحسین علوی همچنین با بیان اینکه بنده از شهردار خواهش کردم که بجای ایجاد تقابل میان اعضای شورا و مدیران شهرداری، ساماندهی لازم انجام شود تا این ذهنیت به وجود نیاید که اعضای شورا با دریافتی مدیران شهرداری مخالف هستند، گفت: اینکه عدد آسفالت ۲۰ میلیارد تومان نسبت به سال گذشته کاهش‌یافته است چگونه نمی‌تواند دغدغه ما باشد؟ برخی از موضوعات کاملاً مشخص است. در مورد بحث پارک محله‌ای باید در بودجه مشخص شود. در مورد جاده لاکان زیرسازی سال ۹۵ آن در حال از بین رفتن است و باید برای جلوگیری از هدر رفت منابع از آن جلوگیری کنیم.
رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت، اذعان داشت: برای موضوعات اساسی درصدی از بودجه جاری به بودجه عمرانی انتقال یابد. این اصلاحات امکان‌پذیر است و این عدد قابل اصلاح است.