مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان ، کورش بالادست ، گفت : « در سال ۹۹ نزدیک به ۳۵۳ میلیون متر مکعب گاز CNG به مصرف رسید که این مقدار در مقایسه با همین مدت در سال ۹۸ ( ۲۹۸ میلیون متر مکعب CNG ) حاکی از افزایش ۱۸,۴ درصدی مصرف این فرآورده است.

به گزارش مرجع آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان ، مدیر منطقه با اشاره به اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت  از ۲۴ آبان ماه سال ۹۸ و استقبال مردم از مصرف CNG ، اجرای طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودروها ، ثابت ماندن قیمت CNG  را از مهمترین عوامل رشد مصرف این سوخت پاک است .
وی ضمن تاکید بر جایگزینی سوخت پاک CNG به جای بنزین برای صرفه اقتصادی وکاهش آلاینده های زیست محیطی افزود : «  حدود ۳۲۵ میلیون لیتر در سال ۹۹ ، ۲۷۵ میلیون لیتر در سال ۹۸  و ۲۷۹ میلیون لیتر در سال ۹۷ در مصرف بنزین در استان صرفه جوئی شد . »
وی افزود : « در استان گیلان یکصد باب جایگاه عرضه کننده CNG فعال است که با توجه به پایش مستمر وضعیت عملکرد و تجهیزات فنی این جایگاه‌ها سوخت رسانی در وضعیت مطلوبی قرار دارد . »
وی همچنین گفت : « در حال حاضر۱۰۰ جایگاه عرضه کننده CNG در استان گیلان فعال است که از این تعداد ۳۸ باب جایگاه دو منظوره ( بنزین ، نفتگاز و CNG ) و  ۶۲باب جایگاه تک منظوره CNG می باشد.»

  • منبع خبر : شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان