مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش گفت: متأسفانه شاهد افزایش تصاعدی ابتلای خانوادگی به کرونا دلتا در این شهرستان هستیم.

دکتر بختیار حیدرنیا با بیان اینکه این شهرستان در آستانه ورود به یک شرایط بحرانی است، اظهار کرد: علی رغم تمام تلاش کادر بهداشت و درمان برای ایجاد وضعیت پایدار کرونایی، متأستفانه از هفته گذشته با کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم و همچنین عدم همراهی برخی دستگاه های اجرایی، آغاز پیک پنجم کرونایی را در شهرستان تالش شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه کرونای دلتا که با شروع پیک پنجم در شهرستان تالش شیوع پیدا کرده است، دارای قدرت واگیر و سرایت به مراتب بالاتری است، ادامه داد: در حال حاضر ابتلای خانوادگی به کرونا دلتا به صورت تصاعدی در این شهرستان در حال افزایش است.

وی ضمن تأکید بر لزوم اجرای مصوبات ستاد کرونا از سوی دستگاه های اجرایی شهرستان، افزود: کادر بهداشت و درمان از سایر دستگاه های اجرایی انتظار دارند تا با اجرای کامل و دقیق مصوبات ستاد کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی، اعمال دورکاری و کاهش و مدیریت تجمع و مراجعات، ضمن حفظ جان مردم و پرسنل خود به یاری کادر بهداشت و درمان بشتابند.

مردم منتظر رنگ بندی ها نباشند

دکتر حیدرنیا، با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان تالش، خاطرنشان کرد: نمی توان بیش از این بار کم توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی و اقدامات بازدارنده را بر دوش اصناف گذاشت.

وی با اشاره به اینکه، “مردم منتظر اعلام رنگ بندی نرم افزار ماسک نباشند”، هشدار داد: در صورت تداوم بی توجهی به پروتکل های بهداشتی با این شدت و سرعت از سرایت بیماری، پیش بینی می شود تالش تا چندین هفته تغییر وضعیت نخواهد داشت.

مدیر بهداشت و درمان تالش، شرایط شهرستان را بحرانی قلمداد کرد و گفت: در حال حاضر ۵۱ بیمار کرونایی در بیمارستان شهید نورانی شهرستان تالش بستری هستند که متأستفانه چهار نفر آنان با شدت درگیری بیماری زیر دستگاه تنفس قرار دارند.

وی اضافه کرد: روزانه بیش از ۲۰۰ نفر با علائم کرونایی به مراکز درمانی سرپایی شهرستان مراجعه می کنند.

دکتر حیدرنیا از واکسیناسیون بیش از ۳۳ هزار نفر در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: واکسیناسیون امری جدی و پیشگیرانه در مقابل ویروس کروناست و این امر در شهرستان با تلاش همکاران ما در شبکه بهداشت و درمان با جدیت در حال انجام است.

وی یادآور شد: با این وجود که واکسیناسیون در شرایط حاضر با محدودیت هایی مواجه است، اما روند آن در حال تسریع می باشد و در همین راستا از مردم می خواهیم در کنار همکاران ما باشند و تا زمان واکسیناسیون کامل جامعه با سلامتی عزیزانشان لجبازی نکنند و پروتکل های بهداشتی را به جد دنبال کنند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا