استاندار گیلان گفت: یکی از اقدامات خوب دولت برای حمایت از صنعت چای و توجیه اقتصادی کردن این محصول و همچنین چایکاران، ارز ۴۲۰۰ تومانی را از واردات چای حذف کرد که باعث افزایش قدرت رقابت پذیری بین فعالان و افزایش تولید و کیفیت این محصول شد.

ارسلان زارع در سفر یکروزه به کومله و حضور در کارخانه چای مرحوم صابونچی، اظهار کرد: در شرایط سخت و دشوار جنگ اقتصادی، مهمترین راهبرد ما اجرای سیاست‌های اقتصادی مقاومتی و منویات مقام معظم رهبری و تلاش برای تحقق شعار سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» است.

استاندار گیلان افزود: در استمرار همین سیاست راهبردی که در سال‌های اخیر مقام معظم رهبری برای خوداتکایی و استقلال اقتصادی تاکید فرموده‌اند، دولت هم همواره تمام تلاش و کوشش خود را به کار گرفته تا با برنامه‌ریزی و پشتیبانی و حمایت‌ها بستری مناسب برای توسعه فعالیت‌های گوناگون در عرصه اقتصادی و خصوصا کشاورزی فراهم کند.

وی ادامه داد: کشاورزی مزیت گیلان است، لذا هر چه بیشتر زمینه توسعه و افزایش تولید و بهره وری را برای محصولاتی نظیر چای فراهم کنیم، قطعا میزان وابستگی ما به واردات این محصولات به کشور کاهش می‌یابد.

زارع بیان کرد: یکی از اقدامات خوب دولت برای حمایت از صنعت چای و توجیه اقتصادی کردن این محصول و همچنین چایکاران، ارز ۴۲۰۰ تومانی را از واردات چای حذف کرد که باعث افزایش قدرت رقابت پذیری بین فعالان و افزایش تولید و کیفیت این محصول شد.

استاندار گیلان تصریح کرد: همانطور که دولت امسال قیمت تضمینی برگ سبز را ۴۵ درصد افزایش داد، این امیدواری ایجاد شده و بسیاری از باغات چای مجدد احیا شدند و زمینه حضور کشاورزان حتی فارغ التحصیلان رشته کشاورزی فراهم شده، انشاالله با حمایت دولت و تسهیلاتی که برای توسعه مکانیزاسیون داده می‌شود، زمینه رونق اشتغالزایی، کیفیت و بهره‌وری، تولید چای فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته شاهد افزایش ۵ درصدی تولید چای بودیم که امیداوریم این روند افزایش تولید در سالجاری جهش بیشتری داشته باشد.

زارع با بیان اینکه بهترین چای کشور را در گیلان داریم، ادامه داد: ۹۰ درصد کل تولیدات چای کشور در گیلان است که با استمرار این حمایت‌ها، شاهد رونق صنعت چای در استان خواهیم بود. انشاالله با بهتر شدن صنعت بسته بندی و اقدامات تبلیغی زمینه معیشت چایکاران و رونق اشتغال هم محقق می‌شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا