معاونت مالي و پشتيباني شرکت گاز از ابتدای سال گذشته تاکنون توانسته است با برنامه ریزی مناسب، وظایف محوله را در حوزه های مختلف به نحو شایسته ای به انجام رساند.

روابط عمومی گاز گیلان – مسعود برادران نصیری معاون مالی و پشتیبانی شرکت گاز استان گیلان در گفتگو با واحد روابط عمومی اظهار داشت: این معاونت از ابتدای سال گذشته اقدامات گسترده ای را در حوزه های مرتبط به انجام رسانده است.

وی در این خصوص بیان نمود: با برنامه ریزی های صورت گرفته لیست سمت های بلاتصدی در شرکت شناسایی و به شرکت های گاز استانی و تأمین نیروی انسانی برای تأمین نیروی مناسب اطلاع رسانی شد.

مهندس برادران نصیری در ادامه تصریح کرد: برنامه ریزی های لازم به منظور انجام روش اجرائی جانشین پروری و کاراهه شغلی کارکنان در سال ۹۹ در واحد منابع انسانی انجام شده است.

معاون مالی و پشتیبانی درخصوص برنامه های اجرائی در زمینه ارتقای سطح کیفی کارکنان، گفت: استقرار برنامه نرم افزاری جبران خدمات در قالب گزارش سه ماهه عملکرد واحدها به منظور عدالت بیشتر در پرداخت اضافه کاری ماهیانه و ارتقای اثربخشی کیفی پرسنل، از اقدامات شاخص این معاونت می باشد.

وی پیگیری و توزیع وام های اضطراری، مددکاری و ایثارگران برای کارکنان رسمی، پرداخت دو ماه مساعده حقوق به کلیه نفرات رسمی و قرارداد مستقیم در سال های ۹۸ و ۹۹ و فراهم نمودن امکان معرفی کارکنان رسمی و قرارداد مستقیم و پیمانکاری در بانکهای مسکن و ملت جهت اخذ وام خرید و جعاله تعمیرات را از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه عنوان نمود.

مهندس برادران نصیری همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در آن معاونت درخصوص مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: این امور همزمان با شیوع ویروس کرونا اقدام به توزیع اقلام بهداشتی بین کلیه کارکنان رسمی و غیر رسمی و ادارات سطح استان و ایجاد شرایط لازم جهت بهره مندی بانوان و افراد دارای شرایط زمینه ای برای عدم حضور در ایام اوج بیماری کرونا در اسفند ماه سال ۹۸ و فروردین سال (بالغ بر ۴۰ نفر) نمود.

معاون مالی و پشتیبانی در زمینه نظارت بر فعالیت های پیمانکاران به منظور حصول اطمینان از رعایت کلیه مفاد پیمانها اظهار داشت: این معاونت در این زمینه اقدام به استقرار برنامه تعمیر و نگهداری مستغلات بر بستر نرم افزار مربوطه نموده است.

وی با اشاره به برنامه های شرکت در زمینه ارتقای توانمندی و صلاحیت کارکنان، اظهار داشت: این برنامه ها بر طبق استاندارد آموزش و شرکت ملی گاز در دستور کار معاونت مالی و پشتیبانی قرار دارد و از جمله آن می توان به تعیین نیازهای آموزش کارکنان رسمی و غیر رسمی، تدوین و اجرای دوره های آموزشی در سال ۹۹ در قالب آموزش مجازی به میزان ۱۷۶ دوره دو روزه با هزینه تقریبی بالغ بر ۴ میلیارد ریال اشاره نمود.

مهندس برادران نصیری همچنین از پیش بینی تهیه و استقرار تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری لازم با هماهنگی واحد فناوری و اطلاعات به منظور استفاده از آموزش مجازی با هزینه ای بالغ بر ۳ میلیارد ریال در سال جاری خبر داد.

معاون مالی و پشتیبانی شرکت در خاتمه درخصوص بخشنامه وزارت نفت در زمینه صرفه جویی در هزینه ها، اظهار داشت:‌ این معاونت در راستای تحقق این مهم اقدام به تهیه گزارش مصارف کاغذ و برق مصرفی ادارات و واحدها جهت کنترل مستمر مصرف با هدف استفاده بهینه از انرژی نموده و پیش بینی می شود تا با صرفه جویی های صورت گرفته، هزینه ها نسبت به سال ۱۳۹۸ در حدود ۲۰ درصد کاهش یابد.

  • منبع خبر : شرکت گاز استان گیلان